روندهای غالب سال 2020 در دنیای شركت‌های نوپا

روندهای غالب سال 2020 در دنیای شركت‌های نوپا



فناوری هرروز بیش‌ازپیش رشد می‌كند و شركت‌های نوپایی كه به دنبال پیشرفت و یافتن بازارهای بزرگ‌تر و كسب درآمد بیشتر هستند، سعی می‌كنند خود را با این حركت و رشد هماهنگ كنند. بررسی روندهای (Trends) فناوری به‌طور عمده نمایانگر حركت بازار و رقبا به سمت موضوعات خاص هستند و آگاهی از آنها به تصمیم‌گیری‌های خرد و كلان در كسب‌وكارها كمك خواهد كرد. در ادامه بعضی از روندهای سال ۲۰۲۰ میلادی را كه تا چند روز دیگر آغاز می‌شود، بررسی می‌كنیم:
 شخصی‌سازی در همه‌چیز
به نظر می‌رسد در سال ۲۰۲۰ هر آنچه قابلیت شخصی‌سازی را داشته باشد، شخصی‌سازی می‌شود. از ظاهر محصولات گرفته تا خدماتی كه ارائه می‌كنند، همه بر مبنای سلیقه كاربر امكان شخصی‌سازی را خواهد داشت. حتی بازاریابی (ماركتینگ) هم به سمت شخصی‌تر شدن پیش خواهد رفت و تبلیغات عمومی بازار خود را از دست می‌دهند. به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاری روی سلیقه فردی كاربران در سال ۲۰۲۰ رو به رشد خواهد بود.
 بلاك‌چین و فناوری‌های مبتنی بر آن
بسیار مشكل است كه از بلاك‌چین در دنیای شركت‌های نوپا (استارت‌آپ) سخن نگفت. این حوزه بسیار رو به رشد است و فناوری‌های زیادی بر مبنای آن توسعه داده‌شده‌اند. استفاده از بلاك‌چین در سال ۲۰۲۰ بیش‌ازپیش افزایش خواهد یافت.
 فناوری نانو و سلامت
 حوزه‌های سلامت و درمان در حال تغییرند و امروزه فرآیند پیشگیری، تشخیص و درمان بیش از گذشته مبتنی بر ماشین و تحلیل داده‌های آن است. فناوری نانو یكی از زمینه‌هایی است كه در حوزه سلامت پیشرفت‌های چشمگیری داشته و به نظر می‌رسد در سال ۲۰۲۰ كسب‌وكارها بیشتر از قبل به سمت سرمایه‌گذاری بر این فناوری بخصوص در حوزه سلامت خواهند رفت.
 استفاده از فناوری‌های صوتی
به نظر می‌رسد كسب‌وكارهای مبتنی بر فناوری‌های صوتی رو به رشد است و در سال ۲۰۲۰ بخش بزرگی از بازار را شامل ‌شود. پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۲۰۲۰ نیمی از كاربران
جست‌و جوهای خود را به‌صورت صوتی و تصویری انجام دهند. فناوری‌های تشخیص صدا بیشتر بهبود خواهند یافت و هوش مصنوعی روی تبدیل گفتار محاوره‌ای به مفاهیم قابل جست و جو تمركز بیشتری خواهد داشت.
 رباتیك و اینترنت ماشین‌ها
صنعت رباتیك همواره رو به رشد بوده و بسیاری از كارها را به عهده گرفته است. پس از توسعه اینترنت اشیا، به نظر می‌رسد یكی از روندهای سال ۲۰۲۰ توسعه اینترنت ماشین‌هاست كه كمك می‌كند مجموعه‌ای از ماشین‌ها به خصوص در كسب‌وكارهای صنعتی بتوانند به‌صورت گروهی و به شكلی هوشمند با یكدیگر كار كنند.
 كلان داده
به نظر می‌رسد تا پایان سال ۲۰۲۰، كلان‌داده
(Big Data) به یكی از مؤلفه‌های اساسی حوزه‌های بهداشت، امنیت و بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing) تبدیل شود. استفاده از كلان‌داده‌ها و تحلیل اطلاعات آنها می‌تواند به بهینه‌سازی فرآیند كسب‌وكار و رسیدن به محاسباتی با كارایی بالا برای تعامل بهتر با كاربران كمك كند. در سال ۲۰۲۰ استفاده از هوش مصنوعی به‌عنوان ابزاری كارا برای تحلیل كلان‌داده‌ها نیز رشدی بالا خواهد داشت.