توضیحات سخنگوی ناجا درباره دستگیری سفیر انگلیس

توضیحات سخنگوی ناجا درباره دستگیری سفیر انگلیس


سردار احمد نوریان، سخنگوی نیروی انتظامی درباره چگونگی دستگیری سفیر انگلیس گفت: در ساعت 18و 35 دقیقه شنبه‌شب، در میان تجمع‌كنندگانی كه شعارهای هنجارشكنانه می‌دادند دو نفر از اتباع بیگانه در حال فیلمبرداری و تهییج معترضان بودند كه با هوشمندی و درایت ماموران پلیس امنیت عمومی شناسایی شدند و مورد كنترل قرار گرفتند.
سخنگوی نیروی انتظامی افزود: در ادامه یكی از آنها به داخل سفارت انگلیس رفت اما دیگری در فرصتی دستگیر شد. فرد مذكور در مواجهه با ماموران در ابتدا فقط به انگلیسی صحبت می‌كرد و مدعی بود یك تبعه غیرانگلیسی و كارمند است ولی با رویت كارت شناسایی‌اش، مشخص شد وی سفیر انگلیس در تهران است.
نوریان ادامه داد: البته پس از این كه هویت او افشا شد، فارسی حرف زد و به حضور در میان تجمع‌كنندگان اذعان داشت.
به گفته سخنگوی نیروی انتظامی، موضوع از طرف پلیس امنیت عمومی ناجا به وزارت خارجه اطلاع داده شد و در نهایت، سفیر انگلیس به منظور سیر مراحل قانونی تحویل نماینده وزیرخارجه شد.
با این كه تمام شواهد علیه سفیر انگلیس در تهران است اما دفتر نخست‌وزیری انگلیس كه پیش از این هم بیانیه‌ای در محكومیت دستگیری سفیر این كشور صادر كرده بود، دیروز از احضار سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن در این ارتباط خبر داد. /خبرگزاری صداوسیما