اولین قهرمانی رئال پس از رفتن رونالدو

اولین قهرمانی رئال پس از رفتن رونالدو

رئال مادرید یكشنبه شب در حالی به یازدهمین قهرمانی خود در سوپرجام اسپانیا رسید كه سال گذشته نه قهرمان لالیگا شده بود و نه در جام حذفی به قهرمانی رسید. در واقع قهرمانی بارسا در لالیگا و قهرمانی والنسیا در جام حذفی، این فرصت را به زیدان و شاگردانش داد تا به یك قهرمانی دیگر برسند. البته پرافتخارترین تیم اسپانیایی در سوپرجام، بارسلونا است كه 13 قهرمانی به دست آورده است.
نكته‌ای كه در بازی فینال یكشنبه‌شب بار دیگر تكرار شد، شكست‌ناپذیری زیدان در فینال‌ها بود. زیدان پس از پیروزی ۴ بر یك مقابل اتلتیكومادرید در ضربات پنالتی توانست نهمین فینال خود را به عنوان سرمربی رئال مادرید با پیروزی پشت سر بگذارد. به گزارش آس، این مربی فرانسوی در سه فینال لیگ قهرمانان اروپا (2016، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸)، دو سوپرجام اروپا (۲۰۱۷ و ۲۰۱۸)، دو جام‌جهانی باشگاه‌ها (۲۰۱۶ و ۲۰۱۷) و دو سوپرجام اسپانیا (۲۰۱۷ و ۲۰۲۰) پیروز شده است. زیدان به عنوان سرمربی دهمین عنوان قهرمانی را بالای سر برد و اكنون چهار جام با میگل مونیوس (۱۴ قهرمانی) فاصله دارد. از طرف دیگر، سرمربی فرانسوی در ۶۶ درصد بازی‌ها پیروز شده است (۱۲۵ برد، ۴۰ تساوی و ۲۲ شكست در ۱۸۶ دیدار).
به اذعان بسیاری از رسانه‌های ورزشی، دو بازیكن رئال نقش زیادی در این قهرمانی داشتند. اولین نفر، تیبو كورتوا گلر بلژیكی مادریدی‌هاست كه با سیو‌های خود در جریان بازی و همچنین درخشش در ضربان پنالتی، نقش به‌سزایی در این پیروزی داشت. نفر دوم، فدریكو والورده است كه در پایان بازی به عنوان بهترین بازیكن زمین هم انتخاب شد. اوج بازی او در دقیقه 115 رقم خورد كه با یك تكل مانع از گلزنی آلوارو موراتا شد و البته بعد از آن با كارت قرمز داور، اخراج شد. با توجه به تك به تك شدن موراتا با كورتوا، بسیاری گفتند كه تكل این بازیكن اروگوئه‌ای مانع شكست شاگردان زیدان شد.