پشت پرده شایعه اعتصاب بازیكنان پرسپولیس

پشت پرده شایعه اعتصاب بازیكنان پرسپولیس

 طی روزهای گذشته كه باشگاه پرسپولیس درگیر ماجرای انتخاب سرمربی جدید خود بود و محمدحسن انصاری‌فرد برای حذف گابریل ‌كالدرون نقشه‌های زیادی می‌كشید، اتفاقات عجیبی هم در داخل تیم رقم خورد. در این مدت بازیكنان پرسپولیس تمرین را با شرایط ویژه و زیر نظر كریم باقری ادامه می‌دادند. آنها هر لحظه و هر ساعت منتظر دریافت تازه‌ترین اخبار از وضعیت كادر فنی بودند. فقط سه یا چهار بازیكن با كالدرون و نماینده‌اش در تهران تماس داشتند و هر خبری می‌شد، بازیكنان را در جریان اتفاقات قرار می‌دادند. آنها مدعی بودند كالدرون ساعاتی پس از دیدار با نساجی هم گفته بود كه دیگر برنمی‌گردد و تمام این ماجرا‌جویی‌ها به‌خصوص در مورد بالا رفتن رقم قرارداد و حذف افشین پیروانی از سرپرستی و مدیریت تیم، بهانه‌جویی او بود تا باشگاه مخالفت كند و او بازگشت به تهران را به تعویق بیندازد و در نهایت
جواب منفی بدهد.
تعدادی از بازیكنان پرسپولیس اعتقاد داشتند از همان ابتدا هم می‌دانستند هیچ بازگشتی در كار نیست و وقتی کالدرون بامداد ۷ دی تهران را به مقصد قطر و سپس بوئنوس‌آیرس ترك می‌كرد فهمیدند از بازگشت و توافق جدید با باشگاه خبری نیست اما در همین مدت بازیكنان پرسپولیس هم اعتراضات زیادی نسبت به عملكرد مسؤولان باشگاه داشتند. آنها معتقد بودند وقتی بیش از ۵۰ درصد بازی‌ها در فصل نوزدهم را پشت سر گذاشته‌اند باید دریافتی‌شان بیش از 50 درصد قراردادها باشد، اما فعلا بین ۳۰ تا ۳۵ درصد از باشگاه دریافت كرده‌اند. تعداد زیادی از بازیكنان پرسپولیس هم از فصل گذشته هنوز مطالباتی داشتند. حتی بازیكنان خارجی یعنی بشار رسن و بوژیدار رادوشوویچ نزدیك به ۲۰۰ هزار دلار از پرسپولیس طلبكار هستند.
 به هر حال باشگاه توانایی پرداخت یك جای مطالبات را ندارد هرچند انصاری‌فرد در شروع دور جدید تمرینات قول داده بود با اقساط پیاپی اما پول‌های اندك، حساب بازیكنان را شارژ كند. بدون هیچ سر و صدایی روز پنجشنبه بخشی از طلب بازیكنان پرداخت شد كه بین ۵ تا ۷ درصد از مطالبات شان بود.   با این حال در پایان تمرین روز یكشنبه خبر عجیبی در محافل رسانه‌ای پیچید. این‌طور گفتند كه بازیكنان به دنبال اعتصاب هستند و می‌خواهند نسبت به شرایط مالی بدی كه برایشان رقم خورده، تمرین را به اعتصاب بكشند. در همین زمینه یكی از بازیكنان باسابقه پرسپولیس به خبرنگار جام‌جم گفت: «ما كه چنین چیزی نشنیدیم. داشتیم در رختكن در مورد شرایط پیش آمده شوخی می‌كردیم كه یك نفر گفت بهتر است اعتصاب كنیم و بقیه هم خندیدند. حتی كوچك‌ترین صحبت جدی در مورد اعتصاب هم مطرح نبود. البته معترض هستیم و این موضوع را از طریق دو نفر از اركان مدیریتی تیم به گوش مسؤولان باشگاه هم رساندیم، اما می‌دانیم انصاری‌فرد تلاش می‌كند تا به باشگاه پول تزریق شود. حتما بعد از این اتفاق به ما هم پول می‌دهند، اما هیچ موضوعی در مورد اعتصاب مطرح نبود.»