كــــــهـــــــ؟

كــــــهـــــــ؟

  چه كسی؟ نیلوفر شهیدی بازیگر سریال «وارش»
  چه گفته؟ او درباره حضور خود در این سریال به صبا گفت: من بسیار اتفاقی حدود پنج ماه پس از شروع تصویربرداری به گروه اضافه شدم. به دلیل آن كه قرار بود همان بازیگری كه نقش نوجوانی شكوفه را بازی كرده در ادامه سریال نقش جوانی او را نیز بازی كند اما به دلایلی این اتفاق رخ نداد.
وی افزود: زمانی كه فلیمنامه را برای من ارسال كردند به دلیل آن كه باید سریع به پیشنهاد بازی در نقش جوانی «شكوفه» پاسخ می‌دادم طی دو روز آن را خواندم. نقش شكوفه را پذیرفتم چرا كه از شخصیت بدون پیچیدگی او بسیار خوشم آمد و به نظرم دوست داشتنی بود.
بازیگر «وارش» در جواب این سوال كه به دلیل آن كه نقش نوجوانی شكوفه را شخص دیگری ایفا كرده بود پذیرش این نقش برای او سخت بوده است یا نه، بیان كرد: من، امیررضا دلاوری، علیرضا جلالی تبار و نسرین بابایی زمانی كه به گروه پیوستیم، احمد كاوری یك كار هوشمندانه‌ای كه انجام داد، ارائه پیش‌زمینه‌ای از این كاراكترها به ما بود تا شخصیت‌ها دچار یك پرش نشوند. تا آنجایی كه خودم كار را دیده‌ام دو دستگی بین نوجوانی و جوانی شكوفه پیش نیامده است.
شهیدی در ادامه درباره مشكلات ایفای نقش شكوفه اظهار كرد: یكی از معضلاتی كه من در ایفای این نقش با آن مواجه شدم آن بود كه باید با لهجه گیلكی صحبت می‌كردم و این برای من خیلی سخت بود. البته فردی بود كه به بازیگرانی كه با این لهجه آشنایی نداشتند كمك كند اما به دلیل تعدد بازیگران مدت زمانی كه ایشان می‌توانستند برای هر بازیگر وقت بگذارند خیلی كم بود. وی ادامه داد: قبل از این سریال من آشنایی زیادی با لهجه گیلكی نداشتم و با این لهجه صحبت كردن برای من خیلی سخت بود. به همین دلیل زمان‌هایی كه مشغول كار نبودم، بلافاصله به بازار لنگرود می‌رفتم و در آنجا می‌نشستم و به مكالمه افراد با دقت گوش می‌دادم.
  دیگه چی؟ بازیگر وارش همچنین درباره تجربه همكاری خود با احمد كاوری كارگردان این سریال نیز بیان كرد: این سریال اولین همكاری من با احمد كاوری است و بسیار همكاری دلنشینی بود، ایشان به دلیل آن كه تجربه بازیگری هم داشتند خیلی راحت تر بازیگران و معضلات آنها را درك می‌كردند و این مساله به نظر من خیلی موضوع مهمی است.
شهیدی همچنین درباره عوامل پشت صحنه این مجموعه تلویزیونی گفت: گروه طراحی صحنه و تولید كار بسیار سختی را داشتند، تولید در شهرستان و فضاسازی برای دهه ۴۰تا۵۰ ایران بسیار دشوار بود. همچنین یكی از اتفاق‌های خوب این سریال آن بود كه تمام گروه سازنده خیلی یكدست، هماهنگ، یكپارچه و حرفه‌ای بودند و نتیجه آن سریالی شد كه در حال حاضر روی آنتن است. وی در ادامه درباره تجربه كار در شهرستان اظهار كرد: من در گذشته به خاطر بازی در تله‌فیلم‌های مختلف تجربه كار در شهرستان به‌ویژه مناطق كردنشین كشور را داشتم اما سریال وارش تجربه اول من بود كه در یك كار بلند كه در شهرستان فیلمبرداری می‌شد، بازی كنم. من حدودا شش ماه تمام در شهر لاهیجان سر تصویربرداری بودم. اما به دلیل گروه قوی این سریال و مردم بی‌نظیر آن منطقه و همراهی خوب آنها كار در آنجا خسته‌كننده نبود.