عمـاری‌ها در غـزه

عمـاری‌ها در غـزه


 به گزارش جام‌جم، فعالیت‌های پنجمین دوره اكران‌های مردمی جشنواره فیلم عمار در غزه با عنوان «روزهای سینمای مقاومت» با حضور گسترده نمایندگان جنبش‌های جهادی فلسطین، نمایندگان سازمان‌های فرهنگی و رسانه‌ای در غزه آغاز به كار كرد. در این مراسم كه با پاسداشت حاج قاسم سلیمانی همراه بود، نمایندگان گروه‌های فلسطینی بر نقش آن شهید و نقش ایران در حمایت از مقاومت اسلامی تاكید كردند.
خالد البطش، عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نخستین فردی بود كه در این مراسم سخنرانی كرد و گفت: حق ماست كه در مقاومت و فلسطین به شهدایی چون قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و بهاء ابوالعطا كه در مبارزه با طرح‌های صهیونیستی به شهادت رسیدند، افتخار كنیم.
وی افزود: قاسم سلیمانی بدون مرز و بدون شرط از مقاومت حمایت می‌كرد و هیچ وقت چیزی دربرابر حمایت ایران از مقاومت نمی‌خواست.
البطش با اشاره به پاسخ ایران به آمریكا، افزود: این پاسخ یك ضربه بزرگ به آمریكا بود و آمریكا مجبور به سكوت دربرابر این حملات شد كه این تحول بزرگی در منطقه است كه با رفتن آمریكا از مشرق امت اسلامی به پایان می‌رسد.
این رهبر جنبش جهاد اسلامی با اشاره به این مراسم كه در قاب «سینمای مقاومت» برگزار می‌شود، گفت: این انتخاب سینمایی انتخاب مهمی است و ما باید فرهنگ سینمای مقاومت را تقویت كنیم؛ سینمایی كه در آن قهرمان‌های امت اسلامی نشان داده شوند و در آن به وحدت و مقاومت در برابر توطئه‌های صهیونیستی تاكید شده باشد نه سینمایی رها كه در آن محرمات حلال شود.
وی افزود: این فرهنگی است كه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی به آن نیاز دارد و به این جشنواره‌های مربوط به سینما و مقاومت نیز نیاز داریم تا در دل خود عزت و كرامت را احیا كنیم چراكه ما امروز محتاج وحدت هستیم.
ابراهیم احمد، هماهنگ كننده روزهای سینمای مقاومت در غزه نیز در سخنانی با اشاره به همزمانی این مراسم با شهادت حاج قاسم سلیمانی، گفت: این همزمانی یك پیام به همه موسسات عمومی در مجال سینما و مستند داد كه باید در این مسیر به عنوان رنگی از رنگ‌های مقاومت حركت كرد.
وی با اشاره به برگزاری پنجمین دوره اكران‌های جشنواره عمار و اكران فیلم منطقه پرواز ممنوع برای نخستین بار در خارج از ایران و در غزه، گفت: این تداوم نشانه‌ای است بر اهمیت این مسیر كه نباید آن را در برابر دشمنان امت اسلامی رها كرد تا آنها امروز و آینده جهان اسلام را مشوه نكنند.