لرستانی‌ها از پلنگ ایرانی حمایت می‌كنند

لرستانی‌ها از پلنگ ایرانی حمایت می‌كنند


لرستان یكی از زیستگاه‌های اصلی پلنگ ایرانی است؛ گونه‌ای ارزشمند برای طبیعت و درعین حال در معرض انقراض. اما لرستان، فعالان محیط زیستی دلسوزی دارد كه سال‌هاست برای حفاظت از طبیعت استانشان فعالیت می‌كنند. فقط این نیست این روزها خبر خوبی هم از سمت مسؤولان محیط زیستی لرستان منتشر شده؛ خبری كه منبعش مدیركل حفاظت از محیط زیست لرستان است و خبرش اجرای طرح حمایت، حفاظت و مدیریت پلنگ ایرانی در این استان.
مهرداد فتحی بیرانوند در تشریح این خبر گفته بنا به صلاحدید سازمان حفاظت محیط زیست كشور، دبیرخانه برنامه عملیاتی مدیریت پلنگ ایرانی به استان لرستان منتقل شده و با همكاری مركزی مطالعات تخصصی پلنگ و سایر مجامع بین‌المللی، برنامه‌ریزی برای حمایت و مدیریت پلنگ ایرانی در استان لرستان استارت زده شد.
مدیركل حفاظت از محیط زیست لرستان اظهار امیدواری كرده در پایان این برنامه در رابطه با حفاظت از پلنگ ایرانی، اجرای برنامه‌های آموزشی به‌خصوص برای جوامع محلی و ... به نتایج مطلوبی برسند و موضوع حفاظت از پلنگ ایرانی را به مراحل حساسی رسانده و این گونه بسیار مهم را نجات دهند.فتحی بیرانوند تاكید كرده با توجه به این‌كه این گونه در معرض خطر انقراض است و تهدیدهای بسیار زیادی برای این گونه وجود دارد، امیدواریم با اجرای این برنامه‌ها، لرستان به عنوان پایلوت حفاظت از این گونه، اقدامات خوبی را انجام دهد./ جام‌جم دیلی