بخشش قاتل برادر  قبل از محاکمه

بخشش قاتل برادر قبل از محاکمه

دعوا و لجبازی دو برادر نوجوان، به كشته شدن برادر بزرگ‌تر منجر شد. متهم كه با اعلام گذشت پدر و مادرش از قصاص نجات پیدا كرده، روز گذشته در دادگاه به لحاظ جنبه عمومی جرم مجازات شد و اظهار ندامت كرد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، بهمن سال گذشته رسیدگی به قتل پسر 21 ساله به نام سهیل  در دستور كار ماموران كلانتری تهرانپارس قرار گرفت.
مادر سهیل در تحقیقات گفت: «شب قبل از حادثه پسر كوچكم به نام سامیار، دیروقت به خانه آمد و برادر بزرگ‌ترش از این موضوع عصبانی شد و به او اعتراض كرد. سامیار می‌گفت مطمئنم سهیل گوشی‌اش را به خاطر بحث دیشب برداشته و سر و صدا راه انداخت و سهیل از خواب بیدار شد. دوباره با هم دعوایشان شد و من سامیار را بیرون كردم، اما چند دقیقه بعد سامیار در حالی كه یك چاقو در دست داشت به خانه برگشت و با سهیل درگیر شدند و به او یك ضربه زد.» متهم که فراری بود دو ماه بعد در یكی از روستاهای شمال كشور، توسط خانواده‌اش شناسایی و به ماموران تحویل داده شد و گفت: «قصد كشتن برادرم را نداشتم و تنها می‌خواستم برادرم را با چاقو بترسانم تا گوشی‌ام را پس دهد، ‌اما او با لوله جاروبرقی به من حمله كرد و می‌خواست كتكم بزند. بعد سعی كرد چاقو را از دستم بگیرد كه یكدفعه چاقو به كتفش كوبیده شد.» قبل از محاكمه، پدر و مادر متهم به قتل به عنوان اولیای دم از قصاص اعلام گذشت كردند و به این ترتیب روز گذشته متهم در شعبه هفتم دادگاه كیفری یك استان تهران از لحاظ جنبه عمومی جرم محاكمه شد. سامیار در دفاع از خود گفت: «سهیل به من زور می‌گفت و مثل بچه‌ها برخورد می‌كرد. برای همین از دست او عصبانی می‌شدم. صبح روز حادثه وقتی فهمیدم تلفن همراهم را پنهان كرده است، ناراحت شدم و با هم درگیر شدیم. مادرم من را به زور از خانه بیرون كرد و گفت به مدرسه برو تا درگیری بین من و برادرم كم شود. من تا سر كوچه رفتم و روی پیشخوان سوپرماركت محل، چشمم به یك كارد دسته‌چوبی افتاد. آن را برداشتم و مقابل در خانه رفتم، اما نمی‌خواستم سهیل را بكشم و قصدم فقط ترساندن او بود.» قضات وارد شور شدند تا به زودی حکم متهم صادر شود.