بزرگ‌ترین مبارزه با آمریكا ایجاد اشتغال است

بزرگ‌ترین مبارزه با آمریكا ایجاد اشتغال است

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء گفت: معتقدیم امروز بزرگ‌ترین مبارزه با آمریكا «كار» در كشور است، زیرا مردم نیازمند انگیزه و امید هستند، با وجود بروز شرایط سخت در كشور، ‌ظرفیت‌ها و توانمندی‌‌های بالایی برای كار و ایجاد انگیزه و امید وجود دارد و‌ این كار شدنی است.
سعید محمد در گفت‌و‌گو با فارس با بیان این‌كه سهم ما ‌از بودجه عمرانی كشور كمتر از ۳ درصد است، افزود: به رئیس‌جمهور گزارش دادیم كه این امكان وجود دارد تا پایان ۹۹ تعداد صد پروژه عمرانی تأثیرگذار ‌به پایان برسد مشروط بر این‌كه تها‌ترهایی انجام شود.
وی ادامه داد: قرارگاه، حدود 285 پروژه فعال در سطح كشور دارد و این آمار درحال افزایش است؛ دولت درخواست دارد قرارگاه در خیلی از پروژه‌ها ورود كند و با توجه به توانمندی این بخش و اعتمادی كه به قرارگاه وجود دارد، دولت همواره از قرارگاه كمك می‌طلبد. بسیاری از پروژه‌های ما، پروژه‌های منحصر به‌فرد است، نظیر ‌ستاره خلیج‌فارس و پارس جنوبی، فعالیت قرارگاه در صنعت فولاد و صنعت مس،‌ كارهای قرارگاه در حوزه صنعت نیروگاهی، سدسازی و حوزه آب، و همه اینها نشان از توان تخصصی قرارگاه دارد.
محمد با بیان این‌كه در پارس جنوبی توانایی فعالیت داریم تصریح كرد: در پارس جنوبی تقریبا همه فازها تعیین تكلیف شده است و ما هم شش فازی را كه دست‌مان بود تكمیل كردیم، البته كارهای خرده‌ریز جزئی دارد ولی تقریبا به صورت كامل، محصولات مورد نظر از پارس جنوبی در فازهای 13، 15، 16، 22، 23 و 24 در حال برداشت و دریافت است و مشكل خاصی نیست. ما الان از قطر در برداشت گاز پیشی گرفته‌ایم، در پارس جنوبی برای اولین‌بار برداشت ایران به 650 میلیون متر مكعب در روز رسیده است ولی قطر حدود540 میلیون متر‌مكعب در روز برداشت می‌كند، البته به دلیل آن‌كه قطری‌ها سال‌ها پیش از ما برداشت می‌كردند، زمان می‌برد تا‌ تعادل و بالانس برقرار شود، ولی همین كه ما جلو افتادیم مورد مثبتی است، ولی خطر افت فشار چاه‌ها وجود دارد؛ عملا كاربرد فاز 11 تا حدودی تأمین این فشار گاز است، اگر فاز 11 انجام نشود مشكلاتی در برداشت سكوهای دیگر هم ایجاد می‌شود‌، اما بنا به دلایلی این دائما عقب افتاده كه به دلیل بدقولی شركت‌های خارجی است، چون كمپرسورها و فناوری‌های خاص نیاز دارد.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء تاكید كرد: این‌كه 19 سال است این قرارداد عقب می‌افتد و دست به دست می‌شود شاید برنامه‌ای از آن طرف آب باشد،‌ قطری‌ها نمی‌خواهند فاز 11 ما اجرا شود و احتمال دارد دست‌هایی در كار باشد كه این پروژه به سرانجام نرسد.