خسارت‌ها را جبران می‌كنیم

رئیس‌جمهور در جمع مردم روستای سیل‌زده كلانی:

خسارت‌ها را جبران می‌كنیم

رئیس‌جمهور پس از بازدید از مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان و شهرستان چابهار، با حضور میان مردم روستای كلانی از بخش دشتیاری شهرستان چابهار تأكید كرد: مطمئن باشید دولت و همه ما در كنار شما هستیم. مشكلات شما را حل خواهیم كرد و شما را فراموش نمی‌كنیم.
حسن روحانی با بیان این‌كه خوشحالم امروز همراه جمعی از وزیران و مسؤولان در خدمت شما هستیم، گفت: شما مرزبانان عزیز كشور ایران هستید كه در یك روستا كنار مرز كشور دوست، پاكستان قرار گرفته‌اید و امروز به‌خاطر سیل‌زدگی دچار مشكل شده‌اید.
رئیس‌جمهور با بیان این‌كه باران به عنوان رحمت الهی، هم نعمت بزرگی است و هم برخی اوقات مشكلاتی به‌وجود می‌آورد، گفت: متأسفانه در باران اخیر، مشكلاتی برای مردم منطقه پیش آمده، خانه‌ها را آب گرفته و راه‌های ارتباطی و مسیرهای رفت و آمدهای مردم دچار مشكل شده و اموال آنها از بین رفته است.
روحانی با بیان این‌كه بازسازی ویرانی‌ها و درمان مصدومان احتمالی و جبران خسارت‌ها، اقدامات فوری است كه باید انجام گیرد، گفت: خوشبختانه سازمان هواشناسی قبل از آغاز بارش‌ها پیش‌بینی كرده و هشدار و اخطار لازم را داده بود كه این بسیار مهم است و موجب شده ما خسارت جانی در این سیل نداشته باشیم و خسارت‌های مالی قابل جبران است.
رئیس‌جمهور با قدردانی و تشكر از سازمان هواشناسی به‌خاطر پیش‌بینی سیل گفت: از هواشناسی می‌خواهیم این روند ادامه یابد و اطلاع‌رسانی به موقع باشد.
روحانی با بیان این‌كه این حادثه باعث می‌شود بسیاری از طرح‌هایی كه باید در استان انجام شود با جدیت و تلاش بیشتری پیگیری شود، گفت: در مسیر بازدید از مناطق سیل‌زده وزیران راه، نیرو و كشور توضیح دادند در این منطقه نیاز به ساخت پل‌هایی است و جاده‌های ویران شده باید ترمیم و بازسازی شود كه این اقدامات با جدیت پیگیری خواهد شد.
رئیس‌جمهور با اشاره به گزارش وزیر نیرو در مسیر بازدید در این مناطق گفت: خوشبختانه برق روستاها وصل شده و البته مردم این روستاهای سیل زده همچنان با مشكلاتی مواجه هستند كه رسیدگی و رفع خواهد شد.
روحانی با تأكید بر این‌كه همه مسائل و مشكلات شما را بررسی و رفع خواهیم كرد، گفت: همه در كنار هم برای رفع مشكلات تلاش می‌كنیم و در شادی و غم كنار هم هستیم.
رئیس‌جمهور افزود: مردم ما در مقابل توطئه دشمنان و صهیونیست‌ها كه سردار دل‌های ما را ترور كردند، با شجاعت و مقاومت اتحاد خود را نشان دادند. سردار سلیمانی سال‌ها برای امنیت این استان، كل كشور و كشورهای همسایه خدمت كردند و مردم ما قدردان این سردار دلاور بودند. مردم همچنین در سانحه دردناك سقوط هواپیما هم غم و اندوه خود را نشان دادند و همچنین وقتی از وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان مطلع شدند، همه بسیج شده و سپاه، ارتش، امدادگران، بسیج و همه مردم برای كمك به صحنه آمدند.
روحانی با بیان این‌كه استان سیستان و بلوچستان سال‌هاست سختی و رنج كشیده، گفت: باید این سختی‌ها جبران شود. كارهای خوبی برای توسعه استان شده و من 25 سال پیش كه همراه آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی برای افتتاح سد پیشین به این منطقه آمدم، امروز سدهای دیگری هم در استان ساخته شده و به گفته استاندار یكی از این سدها 85 درصد پیشرفت داشته است.
رئیس‌جمهور با بیان این‌كه این حادثه باعث می‌شود، تكمیل بسیاری از طرح‌های توسعه استان تسریع شود، گفت: درست است كه سیل برای شما مشكل ایجاد كرد، اما در آینده برای این استان منشأ خیر خواهد شد.
روحانی افزود: سیستان و بلوچستان در دولت تدبیر و امید در سطح جهان جایگاه دیگری پیدا كرده است و امروز چابهار برای بسیاری از كشورها مركز تردد و حمل و نقل شده است.