به سوالات و ابهامات مردم پاسخ بدهیم

در آیین راه‌اندازی رادیو انقلاب مطرح شد:

به سوالات و ابهامات مردم پاسخ بدهیم

در آستانه چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب، آیین راه‌اندازی رادیو انقلاب با حضور دكتر حمید شاه‌آبادی معاون صدا، سردار علی فدوی جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امیر سرتیپ دوم فولادی رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش و جمعی از مدیران ارشد رادیو عصر روز گذشته در استودیو 8 ساختمان شهدا برگزار شد. به گزارش جام‌جم، در ابتدای مراسم و پس از قرائت قرآن و پخش سرود ملی و صحبت‌های مجری، وله‌ای از شهید سردار سلیمانی پخش شد و حسن ملا صالحی مدیر رادیو انقلاب نخستین كسی بود كه در جایگاه قرار گرفت و سخنانی را درباره رادیو انقلاب بیان كرد. وی ابتدا گفت: در چهارمین سال راه‌اندازی رادیو انقلاب و براساس رویكرد شبكه كه (صدای گفتمان انقلاب اسلامی و اتحاد ملی) است، بحث تبیین و بررسی بیانیه گام دوم انقلاب در سایه علم و فناوری یكی از اهداف رادیو انقلاب است. برنامه‌ریزی‌های محتوایی در شش بخش مانند پیشرفت‌های نظامی، حوزه‌های علمی، فناوری، سبك زندگی و ... صورت گرفته است. برنامه‌های ما در رادیو انقلاب، ۲۴ ساعته خواهد بود و برای تولید آنها از دوستان در چهار بخش علم و فناوری، اسناد انقلاب اسلامی، بسیج سازندگی و اقتصاد دانش‌بنیان كمك گرفته‌ایم.

انقلاب اسلامی ما امروز سرمایه عظیم و ارزشمندی است
در ادامه دكتر شاه‌آبادی با اشاره به حوادث اخیر بیان كرد: در آغاز راه‌اندازی مجدد رادیو انقلاب نیم‌نگاهی به آنچه در بازه زمانی اخیر اتفاق افتاده داریم. در دو هفته اخیر اتفاقات ناگوار و ناخوشایند و از طرفی افتخار‌آفرین افتاد.
وی همچنین ادامه داد: عظمت انقلاب اسلامی ما امروز سرمایه عظیم و ارزشمندی را به رخ جهان می‌كشد؛ اگر به بیانیه گام دوم انقلاب توجه كنیم، عظمت انقلاب اسلامی و عظمت راه طی شده از محور‌های مهمی است كه می‌توان به آن پرداخت. انقلاب اسلامی چیزی است كه 41 سال پیش اتفاق افتاد؛ مردم یك مسیر مشخص را انتخاب كردند و همه فراز و فرود‌های این مسیر سخت اما شیرین پیش چشم ماست. رسانه وظیفه دارد آنچه در انقلاب اسلامی ما رخ داد را برای مردم روایت كند. ما امروز در نقطه‌ای ایستاده‌ایم كه می‌توانیم خود را با چهار دهه گذشته مقایسه كنیم؛ هنوز هم هجمه رسانه‌ای غرب و دشمنی آنها لحظه‌ای مردم ما را رها نمی‌كند.
شاه‌آبادی همچنین افزود: كار رادیو و رسانه این است كه داشته‌های ملت را درست به تصویر بكشد. البته رادیو انقلاب از جنس دیگر است و وظیفه دارد به ابهامات و سوالات پاسخ دهد. دستاورد‌های انقلاب اسلامی از نگاه هر یك از افراد جامعه متفاوت و از زوایای مختلف قابل تحلیل و بررسی است. بنابراین اگر امروز یك شبكه رادیویی بخواهد صدای گفتمان انقلاب اسلامی و اتحاد ملی باشد، باید تمام قله‌های طی شده و تمام موضوعات و افتخارات انقلاب را بیان كند.
معاون صدا در پایان گفت: ایجاد فضای انقلاب اسلامی بخشی از كاری است كه شبكه‌های مختلف تلویزیون و رادیو در آستانه پیروزی انقلاب به آن می‌پردازند؛ اما ما با راه‌اندازی رادیو انقلاب به دنبال نگاه تحلیلی به این اتفاق تاریخی هستیم.





ما قوی‌تر از سال‌های گذشته هستیم
پس از صحبت‌های شاه آبادی، كلیپی از شهید سردار سلیمانی و صحبت‌های رهبر معظم انقلاب در نمازجمعه هفته گذشته پخش شد و سردار فدوی پشت تریبون قرار گرفت و گفت: 41 سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشت. بسیاری تصور نمی‌كردند این انقلاب به سرانجام برسد‌. ما امروز قطعا از پارسال و سال گذشته قوی تر هستیم. جبهه حق انقلاب اسلامی و تمام مردمی كه در این جبهه حق دارند تكالیف خدا را انجام داده‌اند.
وی همچنین افزود: مسلما رسانه‌ها كه شما متخصص آن هستید بسیار می‌توانند كمك كننده در همه زمینه‌ها باشد. شبكه‌های رادیویی كه به مناسبت‌های مختلف كار می‌كنند مخاطبان زیادی دارد. افراد زیادی هستند كه علاقه مند هستند خاطرات و اتفاقات آن زمان را از رادیو انقلاب بشنوند و این شبكه رادیویی مخاطب زیادی دارد.
وی همچنین درباره دشمنی آمریكا در این 41 سال سخن گفت و یادی هم از سردار شهید سلیمانی و حضور خودجوش میلیون‌ها نفر در مراسم تشییع و بدرقه پیكر این شهید كرد. ضمن این‌كه اشاراتی هم به شهید حججی كرد و این‌كه مردم به صورت خودجوش در چنین مراسمی حضور پیدا می‌كنند و باعث خشم غربی‌ها می‌شوند.
در پایان مراسم نیز عكسی به یادگار گرفته شد. در آستانه چهل و دومین سال پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی ایران، رادیو انقلاب با هدف تبیین و بررسی گام دوم انقلاب اسلامی در عرصه علم و فناوری با رویكرد جوانان و دستاوردهای این حوزه با پشتیبانی شبكه رادیویی جوان و مدیریت حسن ملاصالحی كه هم‌اكنون مدیر گروه اجتماعی رادیو جوان است كار خود را از ۲۵ دی از ساعت ۶ صبح آغاز كرده است و تا ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ از طریق موج FM ردیف ۹۵.۵ مگاهرتز، گیرنده‌های دیجیتال تلویزیونی و با نرم‌افزار تلفن همراه ایرانصدا قابل دریافت است.