مهدی سهرابی: وطن‌فروشان زیرآب می‌زنند

واكنش كاپیتان دوچرخه‌سواری ایران به محرومیت 4 ساله

مهدی سهرابی: وطن‌فروشان زیرآب می‌زنند

محرومیت كاپیتان دوچرخه‌سواری برای چهار سال؛ اتفاقی كه خود مهدی سهرابی را هم شوكه كرده است. او كه هفت ماه با حكم فدراسیون جهانی همه فعالیت‌هایش به حالت تعلیق درآمده بود حالا باید چهار سال دیگر از حضور در میادین محروم باشد.
البته كاپیتان ایران همه چیز را به مسائل سیاسی ربط می‌دهد و می‌گوید: متاسفانه UCI بدون هیچ دلیل، مدرك و مستنداتی من را محروم كرد. با این‌كه مداركم را برای دفاع از خودم داده‌ام، اما آنها می‌گویند باید ثابت كنی دوپینگ نكرده‌ای. فدراسیون جهانی دوچرخه‌سواری غیرقانونی اسم من را از لیست تعلیق‌ها در لیست محرومان نوشته است. آنها باید قبل از نوشتن اسمم در لیست محرومان به من نامه بدهند و اگر آن را امضا كردم، این كار را انجام بدهند، نه این‌كه حكم را به من نداده اسمم را در لیست محرومان منتشر كنند.
او ادامه داد: جمعه‌شب اسمم را روی سایت زده‌اند و یك هفته مهلت برای اعتراض داده‌اند. البته من 21 روز هم مهلت اعتراض به CAS را دارم كه حتما وكیلم پیگیر می‌شود؛ چرا كه به نظرم این قضیه به‌جز غرض‌ورزی برای نابودی یك قهرمان چه می‌تواند باشد؟ مرجعی بالاتر از فدراسیون جهانی در رشته‌ها نیست. من چطور می‌توانم با آنها مقابله كنم در حالی كه به‌راحتی قانون را زیر پا می‌گذارند؟ حالا همه امیدم CAS  است. چرا كه من از 24 سال سابقه، 21 سال تست دوپینگ داده‌ام و هیچ‌وقت مشكلی نداشته‌ام. همیشه هم مخالف دوپینگ بوده‌ام، اما آنها به جرم این‌كه ایرانی‌ام می‌خواهند مرا نابود كنند.
سهرابی در پایان در پاسخ به این سؤال كه آیا از فدراسیون، وزارت ورزش و كمیته ملی المپیك كمك نمی‌گیرد، گفت: فدراسیون دوچرخه‌سواری كه خودش به خاطر دوپینگ درگیری زیادی دارد. البته باعث و بانی همه این دردسرها ایمیل‌ها و گزارش‌هایی است كه از ایران برای فدراسیون جهانی فرستاده می‌شود. به خاطر همین یكی‌دو سال اخیر دیگر در هیچ توری از تیم‌های ایرانی دعوت نمی‌شود. ببینید آدم‌ها چقدر می‌توانند كثیف باشند و وطن‌فروشی كنند و زیرآب می‌زنند. وقتی خودشان در جایی منفعتی ندارند اجازه نمی‌دهند بقیه هم نفعی ببرند.
 متاسفم برای فدراسیون جهانی كه تحت تاثیر قرار گرفته است. امیدوارم كمیته ملی المپیك و معاون ورزش حرفه‌ای به من كمك كنند.