شیاطین در جهنم سرخ آنفیلد

شیاطین در جهنم سرخ آنفیلد

منچستر و هوادارانش به هیچ وجه دوست ندارند ركورد تعداد قهرمانی‌هایشان در لیگ برتر به خطر بیافتد. حساسیت آنها در این زمینه زمانی بیشتر می‌شود كه رقیب و دشمن دیرینه‌شان یعنی لیورپول بخواهد این ركورد را تهدید كند. شرایط این فصل لیگ جزیره نشان می‌دهد كه یورگن كلوپ با آماده كردن یك تیم هماهنگ و یكدست می‌خواهد بعد از حدود 30 سال بندرنشین‌های لیورپول را به قهرمانی برساند. منچستری‌ها می‌دانند كه اگر در بازی امشب در آنفیلد جلوی لیورپول را نگیرند، قرمزهای مرسی ساید راه خود را برای قهرمانی هموارتر می‌كنند.
لیورپول در حالی به مصاف منچستر می‌رود كه همچون چند بازی قبلی خود جیمز میلنر، نبی كیتا و لورن را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. البته نبود این بازیكنان برای تیم كلوپ چندان مهم به نظر نمی‌رسد. در طرف مقابل، یكی از بزرگ‌ترین نگرانی‌های سولسشر برای بازی امشب، مصدومیت ماركوس راشفورد است كه حضورش در این بازی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. اهمیت این مهاجم انگلیسی زمان معلوم می‌شود كه بدانیم از 15 گل قبلی این تیم، 7 گل را راشفورد به ثمر رسانده است.  
لیورپول به هیچ وجه نمی‌خواهد نوار شكست نخوردنش در این بازی پاره شود. این تیم در 38 بازی قبلی خود هرگز نباخته (33‌پیروزی و 5 تساوی) از این حیث در رده سوم قرار دارد. آرسنال با 49 و چلسی با 40 بازی بدون شكست در رده‌های اول و دوم قرار دارند. نكته عجیب اینجاست كه منچستر توانست ركورد هر دوی این تیم‌ها را بشكند. این تیم همچنین بعد از 21 بازی توانسته به 61 امتیاز برسد و از این جهت بهترین تیم در جمع پنج لیگ معتبر اروپایی است.  گرچه مثلث خط حمله تیم كلوپ متشكل از مانه، فرمینیو و صلاح می‌تواند خطری برای هر تیم باشد، اما دو نفر از آنها چندان عملكرد خوبی در بازی‌های خانگی و همچنین مقابل منچستر نداشته‌اند. ده گل قبلی فرمینیو اصلا در بازی‌های خانگی لیورپول به ثمر نرسیده و از طرف دیگر هم صلاح در چهار دیدار قبلی مقابل منچستر نه گل زده و نه پاس گل داده است.
از طرف دیگر، تیم سولسشر در این فصل از لیگ برتر مقابل چهار تیم بالای جدول هرگز شكست نخورده است. آنها من‌سیتی، لسترسیتی و چلسی را شكست داده و با لیورپول هم به تساوی رسیده‌اند. البته یونایتدها در چهار بازی قبلی خود در لیگ و حذفی، هرگز در آنفیلد پیروز نشده‌اند. آخرین پیروزی آنها در زمین رقیب قدیمی به حدود چهار سال پیش و ژانویه سال 2016 باز‌می‌گردد كه با گل وین رونی پیروز شدند.