دایی در اتاق انتظار

شایعات درباره انتخاب علی دایی به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال روزبه‌روز به واقعیت نزدیک‌تر می‌شود

دایی در اتاق انتظار

 انتشار فیلمی از علی دایی هنگام ورود به فدراسیون فوتبال کافی بود تا همه ‌رسانه‌ها صحبت از  سرمربیگری این چهره سرشناس در تیم ملی فوتبال کنند. خبری که از‌سوی دایی تکذیب شد. حقیقت این بود که دایی برای بررسی پرونده‌اش در کمیته استیناف به فدراسیون رفته بود. اعضای کمیته استیناف هم این ادعای دایی را تایید می‌کنند. در واقع او نمی‌توانست برای مذاکره در‌مورد نیمکت تیم ملی به فدراسیون رفته باشد چون اعضای فدراسیون فوتبال و همین‌طور مدیران این فدراسیون در ساختمان حضور نداشتند. حیدر بهاروند(سرپرست ریاست فدراسیون فوتبال) و ابراهیم شکوری(سرپرست دبیرکلی) به دلیل جلسات وزارت ورزش در فدراسیون نبودند و به این دلیل احتمال مذاکره آنها با دایی درمورد نیمکت تیم ملی به صفر می‌رسد. اگرچه این خبر تکذیب شد؛ اما ماجرای سرمربیگری علی دایی در تیم ملی فوتبال را نمی‌توان نادیده گرفت.  موردی که بعد از رفتن مهدی تاج کلید خورد. تاج بعد از مشكلات پزشکی مجبور به استعفا شد تا ماجرای قرارداد مارك ویلموتس، نقطه پایان حضور تاج در فدراسیون فوتبال باشد.
 دایی چگونه انتخاب شد؟‌
آن‌طور كه شنیده شده، بیشتر اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال علی دایی را به عنوان سرمربی تیم ملی پذیرفته و او را انتخاب كرده‌اند. مذاكرات مفصلی با علی دایی صورت گرفته كه آخرین مذاكره از سه‌گانه جلسات هیات رئیسه با این پیشكسوت فوتبال ایران در هتل المپیك بود. در آن جلسه توافق تقریبا كاملی صورت گرفت و قرار شد او را به‌زودی معرفی كنند.
در زمان حضور مهدی تاج در فدراسیون فوتبال، علی دایی به هیات رئیسه پیشنهاد شد؛ اما فدراسیون در نهایت، نام او را خط زد. تاج می‌خواست برانكو را به ایران بیاورد؛ اما علنی شدن ماجرای قرارداد ویلموتس، همه چیز را به‌هم ریخت تا مذاكرات فشرده فدراسیون با برانكو ابتر بماند. فدراسیون تاج در مجموع مذاكرات خود با برانكو كه بخشی از آن توسط دستگاه دیپلماسی و سفیر ایران در كرواسی هدایت شد، به توافق نهایی با برانكو رسیده بود؛ اما ویلموتس، پرونده برانكو را برای همیشه بست تا این مربی كروات كه خیلی دوست داشت نیمكت كی‌روش را از او بگیرد، هرگز به آرزویش نرسد و به عمان برود.
بعد از استعفای تاج، افرادی واسطه شدند تا رضایت علی دایی را جلب كنند. دایی كه در زمان تاج حاضر نشده بود با رئیس فدراسیون مذاكره كند، پذیرفت با اعضای هیات رئیسه دور یك میز بنشیند و درباره نیمكت تیم ملی حرف بزند.  
 رفتار خاص علی دایی
علی دایی آدم كسی نمی‌شود چون این را بارها ثابت كرده كه در برابر آدم‌ها سر خم نمی‌كند.برخی افراد دوست نداشتند علی دایی روی نیمکت تیم ملی بنشیند چون می دانستند اگر او به تیم ملی بیاید به دلیل رفتارها و خصوصیت اخلاقی خاصش اجازه نزدیک شدن افراد متفرقه به تیم ملی را نخواهد داد. ‌‌‌دایی ترجیح می‌دهد آدم‌هایی كنار تیم ملی باشند كه بتوانند بار را از زمین بردارند نه آن‌كه خود باری روی دوش فوتبال ما باشند و این دلیل بزرگ مخالفت آنها با نام علی دایی است.
 همچنان منتظریم
فوتبال ما روزهای بسیار بدی را تجربه می‌كند كه نتیجه حضور آدم‌های غیرمتخصصی بود كه قبل از كار كردن عاشقانه برای اعتبار فوتبال ما، به خودشان فكر كردند. منتظریم وزارت ورزش تصمیمی شجاعانه بگیرد و همه این افراد را از فوتبال ما دور كند تا فوتبال ما نفس بكشد. حق فوتبال ما به مراتب چیزی بیش از این است كه می‌بینیم. امیدواریم معرفی علی دایی به عنوان سرمربی تیم ملی و حمایت از او، اولین گام برای این تصمیم عاقلانه باشد.