بیرانوند؛ نفر اول گل‌محمدی برای دروازه پرسپولیس

بیرانوند؛ نفر اول گل‌محمدی برای دروازه پرسپولیس

یحیی گل‌محمدی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس كه جانشین گابریل كالدرون سرمربی آرژانتینی و اخراجی این تیم شده قصد دارد تغییرات نسبتا زیادی در تركیب سرخپوشان برای بازگشت به لیگ برتر انجام بدهد. یكی از مهم‌ترین تغییرات، انتخاب علیرضا بیرانوند به عنوان دروازه‌بان اصلی قرمزپوشان است.
بیرانوند در بازی‌های منتهی به پایان فصل نیمكت‌نشین شده بود و جای خود را به بوژیدار رادوشویچ داد. با توجه به شرایطی كه برای پرسپولیس در هفته‌های منتهی به پایان فصل رقم خورد، رادو فیكس شد و بیرانوند با حالتی خوب، اخراج و سكونشین، اما از وقتی گل محمدی روی نیمكت قرمزپوشان جای كالدرون را گرفته اوضاع برای بیرانوند دچار تغییر شده است. نكته مهم اینجاست كه یحیی گل‌محمدی در تیم نفت تهران اولین مربی بود كه به بیرانوند به عنوان یك بازیكن حرفه‌ای در لیگ برتر بازی داد. آن زمان سوشا مكانی دروازه بان اول نفتی‌ها بود اما به خاطر درگیری با گل‌محمدی از تركیب اصلی كنار رفت و جای خود را به بازیكنی داد كه مراحل پیشرفت را به‌سرعت پشت‌سر گذاشت و توانست به عنوان دروازه‌بان شماره یك تیم ملی، خودش را به جامعه فوتبال معرفی كند. بیرانوند جزو نخستین بازیكنان پرسپولیس بود كه با شنیدن خبر حضور گل‌محمدی در این تیم، به جای كالدرون ابراز خوشحالی كرد و حتی وكیل این بازیكن در اینستاگرام نسبت به فسخ قرارداد با كالدرون واكنش جالبی نشان داده بود.
 رابطه گل‌محمدی و بیرانوند سال‌هاست روی روند خوب و مثبتی پیش می‌رود. از این رو می‌توان از حالا فهمید كه بیرانوند به دروازه برمی‌گردد و از روز ۶ بهمن و بازی مقابل تراكتور گلر شماره یك تیم ملی را در قفس توری سرخ خواهیم دید. رادوشویچ با این كه فصل خوبی را سپری می‌كند اما ۱۲ روز دیرتر از موعد مقرر به تهران برگشت كه بخشی از این تاخیر به خاطر مرخصی او بابت تعویض پاسپورت بود و بخش دیگر به علت لغو پروازهای یك شركت خارجی. به هرحال رادوشویچ هم در تمرینات حضور دارد و اتفاقا داوود فنایی مربی گلرهای پرسپولیس از عملكرد این دروازه‌بان كروات راضی است اما شانس به بیرانوند لبخند زده تا او دوباره به تركیب برگردد و كارش را دنبال كند.
 بیرانوند نگران بود در صورت ادامه یافتن حضور كالدرون، نیمكت‌نشین یا سكونشین بماند و در این صورت شانس حضور در تیم ملی را از دست می‌داد اما حالا شرایط برای او كاملا تغییر كرده و باید منتظر یك بیرانوند جدید در پرسپولیس باشیم.