معلم نمونه روستایی در به اضافه مستند

معلم نمونه روستایی در به اضافه مستند


مستند «آقا ‌ولی» در جدیدترین قسمت برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند» رونمایی و بررسی خواهد شد.
به گزارش جام‌جم، جدیدترین قسمت از فصل سوم برنامه تلویزیونی به اضافه مستند، با پخش و بررسی مستند آقا ولی به كارگردانی امین رحیمی از شبكه مستند پخش خواهد شد.
مستند آقا ولی، روایتی جذاب از فعالیت‌های متفاوت یك معلم نمونه در یكی از روستاهای محروم كشورمان است. حمیدرضا ولی تنها معلم مدرسه پوریای ولی در یكی از روستاهای اسفراین است كه علاوه‌بر كارهای آموزشی مدرسه، فعالیت‌های گسترده اجتماعی نیز انجام می‌دهد و به توانمندسازی خانواده‌های روستاییان می‌پردازد.
تحصیل در مدرسه‌های با امكانات كم در روستا، تجربه متفاوتی با مدرسه‌های شهری دارد. این مدارس عمدتا یك كلاس دارند و همه دانش‌آموزان در همه مقاطع تحصیلی در همان تك كلاس درس می‌خوانند؛ همچنین یك نفر در مدرسه فعالیت می‌كند كه هم معلم است و هم ناظم، اما همان یك معلم آن‌قدر ارتباط عمیقی با بچه‌ها پیدا می‌كند كه در بسیاری از مشكلات اجتماعی‌شان وارد عمل می‌شود. حمیدرضا ولی سوژه مستند آقا ‌ولی چنین معلمی است.
در این قسمت و پس از پخش مستند، نشست كارشناسی و نقد و بررسی موضوع این مستند با حضور دكتر علی عبدالعالی، استاد دانشگاه برگزار می‌شود. علاوه بر این، محمدتقی فهیم و سعید قطبی‌زاده به نقد و بررسی فرمی این مستند خواهند پرداخت. این قسمت از برنامه به اضافه مستند امشب ساعت 20 و 30 دقیقه از شبكه مستند پخش خواهد شد و بازپخش آن فردا ساعت 9 و جمعه 4 بهمن ساعت 13 و 30 دقیقه است.
به اضافه مستند، مجموعه برنامه تلویزیونی شبكه مستند است كه به پخش مستندهای دیده نشده در تلویزیون و بحث كارشناسی پیرامون موضوع مستند می‌پردازد. این برنامه با اجرای سیدمحمدعلی صدری‌نیا و كارگردانی محمدرضا رضاییان با دكوری جدید و بخش‌هایی متنوع سه‌شنبه‌های هرهفته ساعت 20 و 30 دقیقه روی آنتن شبكه مستند می‌رود.