رمزگشایی از واقعیت‌های پلیسی

رمزگشایی از واقعیت‌های پلیسی


حالا پس از تلاش‌های اولیه كسانی چون محمدحسین شهسواری برای پرداختن به ادبیات ژانر در ایران، بر تعداد ناشرانی كه مشخصا به این نوع آثار می‌پردازند در حال افزایش است. خبر تازه هم در این باره این‌كه حالا كتابی درباره ژانر پلیسی و جنایی به فارسی ترجمه و منتشر شده است. این كتاب، «رمزگشایی از واقعیت» نام دارد و با ترجمه و تالیف یاسمن منو در انتشارات جهان كتاب راهی بازار نشر شده. آن‌طور كه خبرگزاری مهر نوشته، این ‌كتاب دهمین‌ عنوان از مجموعه «هزارتوی نوشتن» است كه این ‌ناشر چاپ می‌كند.
این‌نویسنده و پژوهشگر، پیشتر كتاب «ادبیات سیاه» را هم با عنوان تكمیلی (گفتارهایی در سبك پلیسی و جنایی) توسط همین ناشر به چاپ رسانده بود.
مطالب كتاب رمزگشایی از واقعیت به گفته گردآورنده و مترجم آن، چه به ‌صورت مقاله یا مصاحبه، به جز گفت‌وگو با دومینیك كالیفا كه جامعه‌شناس است، به نویسندگانی اختصاص دارند كه دغدغه‌شان مسائل جامعه و در بسیاری موارد مسائل جهان است. برخی عناوین ‌كتاب عبارتند از: گفت‌وگو با دومینیك مانوتی درباره كتاب طلای سیاه، رمان‌های سیاه اسكاندیناوی و رمزگشایی تاریخ، انسان‌دوستی كه رمان سیاه می‌نوشت، بوینوس آیرس در هزارتوی رمان سیاه آرژانتین و.... این ‌كتاب با ۱۰۸ صفحه، شمارگان ۴۴۰ صفحه و قیمت ۱۸ هزار تومان منتشر شده است.