یورش طارمی به یك باشگاه بزرگ

درخشش ادامه‌دار مهدی در لیگ فوتبال پرتغال

یورش طارمی به یك باشگاه بزرگ

مهدی طارمی بعد از چند سال درخشش در لیگ ایران و لیگ قهرمانان آسیا، جام ملت‌ها و جام جهانی، سرانجام قانع شد به اروپا برود. رفتن او به باشگاه ریوآوه، برایش چیزی شبیه یك سكوی پرتاب بود. كلی انگیزه داشت. یك جورهایی قصد داشت از دست بعضی‌ها در برود و در آرامش و سكوت كارش را انجام دهد. مهدی طارمی در این سال‌ها همواره سوژه‌ای بوده برای شوخی‌های مجازی. همین حالا هم تا دلتان بخواهد برایش جوك می‌سازند. بعضی از آنها به دست خودش می‌رسد و بعضی دیگر نه. شاید هر فوتبالیستی به جای او بود از این همه هجمه، افت می‌كرد. مثلا وقتی نتوانست آن توپ معروف را در بازی پرتغال در جام جهانی روسیه گل كند و تیم ملی حذف شد، چه حمله‌ها كه به او نشد. در حالی كه طارمی بی‌شك در آن جام یکی از بهترین بازیكنان ایران بود. عملكرد فوق العاده او در بخش هجومی توجه باشگاه‌هایی را جلب كرد ولی در نهایت او گفت بهتر است به لیگی برود كه برایش در شروع كار سخت نباشد. اصلا به همین خاطر مهدی پرتغال را انتخاب كرد. او از آلمان هم پیشنهاد داشت و از بلژیك، روسیه و حتی از ایتالیا. ولی تاكید طارمی این بود به جایی برود كه بتواند بازی كند و به رشدی كه مدنظرش است برسد. حالا مشخص شد مهدی چقدر انتخاب درستی داشته است.
او در لیگ پرتغال و تیم رویوآوه به تكامل رسیده و حالا ستاره بی چون و چرای این تیم است. مهدی با شش گل زده و دادن بیش از شش هفت پاس گل، موثرترین بازیكن تیمش هم به حساب می‌آید. مهدی فقط در بازی اسپورتینگ لیسبون در زمین حریف سه پنالتی برای تیمش گرفت كه هر سه تبدیل به گل شد تا ریوآوه 3 بر 2 بازی را ببرد.
طارمی به تازگی این درخشش را ادامه داده است. او در دیدار بوآویستا در هفته هفدهم لیگ پرتغال ابتدا در دقیقه 40 برای تیمش گل ساخت ولی كار اصلی را پنج دقیقه بعد انجام داد. او در دقیقه 45 روی ارسالی كه صورت گرفت، با یك شوت بسیار زیبا توانست گلر حریف را غافلگیر كند و عامل برد تیمش شود. طارمی اخیرا به بنفیكا هم گل فوق العاده‌ای با ضربه سر زد. ضربه‌ای كه تعریف و تمجید رسانه‌های پرتغالی را به همراه داشت. اگر در آن بازی هریس صفروویچ ستاره بنفیكا نبود، تیم طارمی 2 بر یك و با گل او برنده می‌شد؛ ولی هریس درخشید و توانست دو گل در نیمه دوم بزند تا تیمش در نهایت 3 بر 2 بازی را ببرد.
بعد از درخشش مهدی در پرتغال شایعات زیادی درباره انتقال این بازیكن به پورتو راه افتاد. یكی از خبرنگاران ورزشی این كشور اعلام كرد آنها تمایل دارند مهدی را جذب كنند. پورتو امسال از بنفیكا عقب افتاده و در حال حاضر برای رسیدن به صدر جدول هفت امتیاز از آنها كمتر دارد. خط حمله پورتو هر چند در 17 بازی 35 گل به ثمر رسانده است ولی از نظر مسؤولان باشگاه می‌توانند آن را با حضور طارمی تقویت كنند.
مهدی اما این روزها فارغ از این بحث‌ها و شایعات تمام تمركز خود را روی ریوآوه گذاشته و در این باره می‌گوید: فعلا فقط به این تیم فكر می‌كنم. من با آنها قرارداد دارم و بازیكن ریوآوه هستم. اگر هم چیزی هست آنها باید درباره‌اش تصمیم بگیرند.
البته ایده‌آل طارمی این است كه بتواند روزی به لیگ اسپانیا برود. آرزوی مهدی این است بتواند روزی حتی در یكی از باشگاه‌های بزرگ این كشور بازی كند؛ آرزویی كه بی‌شك با این انگیزه به آن می‌رسد. طارمی امیدوار است در جدول گلزنان لیگ هم خودش را بالا بكشد. او در حال حاضر همراه با چند بازیكن دیگر پنجمین گلزن برتر لیگ است ولی نكته اینجاست اولا تیم او به اندازه تیم‌هایی چون بنفیكا، پورتو و... قدرت ندارد و هم این كه طارمی چند بازی را به خاطر مصدومیت از دست داد. در بعضی بازی‌ها هم مهدی با وجود درد در پای خود برای ریوآوه به میدان رفت. با وجود این مشكلات، طارمی فعلا خیز بلندی به سمت تیم‌های بزرگ برداشته و اگر بتواند این روند را تا پایان فصل ادامه دهد قطعا تابستان آینده به یك باشگاه نامی و بزرگ ترانسفر خواهد شد.