تلاش دشمن برای جلوگیری از سرمایه‌گذاری خارجی  در ایران

تلاش دشمن برای جلوگیری از سرمایه‌گذاری خارجی در ایران

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاكید بر این‌كه دشمن در این شرایط تمام تلاش خود را معطوف كرده كه سرمایه‌گذاران خارجی سرمایه‌های خود را  وارد ایران نكنند، گفت: ثبت سرمایه‌گذاری خارجی در كشور به‌رغم تمام كارشكنی‌ها، ایجاد موانع و محدودیت‌ها از سوی دشمن ۵۰ درصد بیشتر از ده ماهه سال گذشته بوده است.
فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی در گفت‌وگو با رادیو اقتصاد گفت: كشور در دوساله اخیر شرایط بسیار سخت و دشواری را تجربه كرده است. دشمن پس از ۴۰ سال از استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران همچنان به خیال خام خود به دنبال این‌كه نظام را دچار چالش جدی كند، اما حضور پررنگ مردم در اقتصاد كشور مانع از این شد كه دشمن به اهداف خود برسد.
وی افزود: این‌كه دشمن صادرات نفت ایران را تحریم می‌كند و سعی دارد حتی یك بشكه نفت هم صادر نشود و همین‌طور صادرات غیرنفتی در حوزه پتروشیمی، فولاد و كالاهای دیگر را مورد تحریم قرار می‌دهد به سبب این است‌كه كشور نتواند ارز موردنیاز خود را تأمین كند و در عین حال شتاب حركت تجارت خارجی كند و به یك معنا پویایی و نشاط از اقتصاد مملكت رخت بربندد.
وی یادآور شد: حجم تجارت خارجی كشور در ده ماهه سال جاری مشابه ده ماهه در سال گذشته بوده و این نشان می‌دهد برنامه‌های دشمن در این زمینه به شكست انجامیده است.
وزیر اقتصاد و دارایی گفت: جدا از این بورس ایران در شرایط فعلی تحرك بسیار خوبی داشته به‌طوری كه روزانه هفت تا ده هزار میلیارد تومان خرید و فروش سهام در این بازار صورت می‌گیرد. تمامی این دستاوردها نشان می‌دهد برنامه‌های دشمن به شكست انجامیده است.
دژپسند بیان كرد: تحریم‌ها، فشارها و محدودیت‌ها نه این‌كه اثر نداشته، بلكه اثر داشته، اما همت و مقاومت مردم در كنار مسؤولان سبب شده برنامه‌های دشمن یكی پس از دیگری با ناكامی روبه‌رو شود. وی ادامه داد: پیش‌بینی سازمان‌های جهانی مثل صندوق بین‌المللی پول و بانك جهانی این‌كه شرایط اقتصادی ایران از نظر رشد اقتصادی و تورم در سال آینده بهتر خواهد بود.
وزیر اقتصاد و دارایی گفت: پایه و اساس انقلاب اسلامی این بوده كه امور مردم به خود مردم واگذار شود حال اگر در اقتصاد هم تلاش‌ها برای مردم بنیان كردن اقتصاد ادامه یابد به طور حتم به نتایج مطلوبی خواهیم رسید.
وی افزود: اگر دولت سیاستگذار و ناظر باشد و امور به مردم واگذار شود بدون شك اقتصاد مملكت در مسیر رشد و بالندگی قرار خواهد گرفت و تمامی برنامه‌های دشمن را با شكست
مواجه می‌كند.