نگذاشتند اسكوچیچ با رسانه‌ها حرف بزند!

سرمربی تیم ملی همچنان از دید رسانه‌ها پنهان است

نگذاشتند اسكوچیچ با رسانه‌ها حرف بزند!

فدراسیون فوتبال دراگان اسكوچیچ را از انظار عمومی و همین طور از دید رسانه‌ها پنهان كرده است. همه جای دنیا عرف است وقتی یك نفر سرمربی تیم‌ ملی كشوری می‌شود رودرروی خبرنگاران می‌نشیند و به سوالات آنها پاسخ می‌دهد؛ اما فدراسیون فوتبال تصمیم گرفته اسكوچیچ را كلا پنهان كند. روز گذشته با یكی از نزدیكان این مربی تماس گرفتیم تا از كانال او گفت‌وگویی با مربی كروات داشته باشیم ولی او به جام‌جم گفت: «ما رابطه خوبی با رسانه‌ها داریم ولی از داخل فدراسیون آقای علوی(سخنگو و مدیر روابط عمومی فدراسیون و مدیر رسانه‌ای تیم ملی) به ما اعلام كردند ایشان فقط باید با هماهنگی حرف بزند. بعد هم تاكید كردند فعلا اصلا حرف نزنند.»
فدراسیون فوتبال درباره ویلموتس هم دقیقا چنین روشی را پیاده كرد. مربی بلژیكی كه به تیم‌ملی آمده بود، كلا با رسانه‌ها قایم باشك بازی می‌كرد. البته این سیاست تاج و تیم رسانه‌ای اش بود. امیر مهدی علوی هر بار خبرنگاران را می‌دید از این می‌گفت كه فدراسیون هراس دارد مبادا خبرنگاری از ویلموتس سوال بی‌ربط بپرسد. منتقدان می‌گویند این ترس فدراسیون فوتبال به دلیل انتخابی است كه داشته است. آنها موافق هیچ گونه سوال چالشی نیستند و حتی دوست ندارند كسی آنها را به چالش بكشد. در دوره ویلموتس دقیقا همین سیاست پیاده شد. درست در روزهایی كه ویلموتس قراردادش را فسخ كرده بود، مهدی تاج به خبرنگاران می‌گفت: «او خیلی مربی نجیبی است كه اصلا به ما نمی‌گوید پولش را می‌خواهد!»
حاصل این پنهان كاری ضرر سنگین فوتبال و گلایه شدید طرفداران و رسانه‌ها بود. آنها بیشتر از اتفاقی كه رخ داد به رفتارهای فدراسیون انتقاد داشتند. گلایه آنها این بود كه چرا امیر مهدی علوی، سخنگوی این فدراسیون یك روز در میان مصاحبه می‌كند و می‌گوید ویلموتس خیلی با شخصیت است و اصلا حرف از پول نمی‌زند، ولی پشت پرده قراردادش را فسخ می‌كند؟
 با این سیاست احتمالا همان بلا سر تیم ملی و اسكوچیچ هم می‌آید. سه‌شنبه شب گذشته هم قرار بود اسكوچیچ مهمان برنامه فوتبال برتر باشد؛ ولی لحظه آخر فدراسیون فوتبال و تیم رسانه‌ای آنها مانع این كار شد. دلیل‌شان هم این بود كه مبادا میثاقی سوال سختی از اسكوچیچ بپرسد و او در جواب دادن بماند!


اسكوچیچ در تمرین فولاد
دراگان اسكوچیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران كه این روزها مشغول بررسی وضعیت لیگ و بازیكنان حاضر در فوتبال ایران است، دیروز در تمرین فولاد خوزستان در تهران حاضر شد و برای دقایقی با سرمربی این تیم و همچنین بازیكنان فولاد دیدار و گفت‌و‌گو كرد. اعضای تیم فولاد خوزستان این روزها در تهران حضور دارند و برای بازی با پیكان كه قرار است روز جمعه برگزار شود تمرینات خود را در زمین شماره 2 ورزشگاه آزادی پیگیری می‌كنند.