افشاگری درباره پرونده یك رئیس هیات فوتبال در آستانه انتخابات

افشاگری درباره پرونده یك رئیس هیات فوتبال در آستانه انتخابات

انتخابات فدراسیون فوتبال ابهامات زیادی دارد. دیروز آخرین خبر این بود كه احتمال دارد انتخابات به تعویق بیفتد. هنوز اساسنامه آماده برگزاری این انتخابات نیست و خیلی از اهالی فوتبال نسبت به آن انتقاد دارند. خیلی‌ها می‌گویند از همین حالا همه چیز مهندسی شده و آرای روسای هیات‌های فوتبال‌ مشخص است.
در حال حاضر محمدحسین قریب، نبی دبیر كل سابق فدراسیون و همین طور حبیب كاشانی سه نامزد اصلی ریاست هستند. شایعات قوی حكایت از آن دارد قریب كه در گذشته سابقه مدیریت استقلال را داشته، شانس اصلی به حساب می‌آید. او به منابع مالی هم متصل است و به همین خاطر می‌تواند مشكلات را تا حدود زیادی حل كند. منتهی انتقادات از تركیب مجمع به اوج رسیده است. از آنجا كه انتخابات هیات‌های فوتبال‌ زیر نظر فدراسیون برگزار می‌شود، خیلی‌ها اعتقاد دارند رای‌ها و روسای این هیات‌ها فرمایشی است.
در همین حال رئیس پیشین كمیته انضباطی و نیز مشاور كمیسیون اصل 90 در پرونده تحقیق و تفحص در فوتبال دست به افشاگری جالبی زد. او درباره یكی از اعضای مجمع توضیح داد: «مطمئن باشید حرف‌هایی كه من می‌زنم همه مستند است؛ زمانی كه در كمیسیون اصل 90 كار می‌كردم گزارشی آمده بود كه یكی از روسای هیات‌های فوتبال و بسیار موثر استان‌های نزدیك ما، نزدیك انتخابات هیات فوتبال دوره‌های قبل همه اعضای مجمع استانی را با خانواده هایشان با هزینه فدراسیون فوتبال به زیارت مشهد مقدس اعزام كرده است. این چه زیارتی است؟ ما بلافاصله كتبا این رئیس هیات را برای تحقیق در خصوص این گزارش دعوت كردیم. من چون كار قضایی كرده بودم، روشم این بود كه اسناد و مدارك را همگی صورتجلسه كردیم و امضا گرفتیم. او اقرار كرد من با هزینه هیات آنها را بردم. اصل این قضیه جرم و تخلف فوتبالی است. او در انتخابات رای بالایی آورد و الان هم هست!»