صندلی نماینده

صندلی نماینده

«صندلی من» برنامه‎ای ویژه انتخابات است كه در آن به مردم فرصت داده می‎شود روی این صندلی بنشینند تا حرف دل، انتظارات و توقعاتشان از نمایندگان دوره یازدهم مجلس را بگویند.
چرا صندلی من؟
مجتبی آذری تهیه‎كننده برنامه «صندلی من» درباره انتخاب نام برنامه گفت: نام این برنامه صندلی من است، چون صندلی نمایندگی مجلس، برای مردم و متعلق به آنهاست كه نماینده آن را از مردم اجاره و چهار سال امانتداری می‌كند.
یك برنامه تركیبی
این برنامه در 24 قسمت 15 دقیقه‌ای تهیه شده است و آذری درباره آن می‌گوید: این برنامه تركیبی از مصاحبه‌های مردم، گفت‌وگوی كارشناسی، آیتم‎های طنز و نمایش و پخش تصاویر مستند است. گروهی از نویسندگان و پژوهشگران راجع به هر استان و مشكلات و مسائل مردم تحقیق می‌كنند تا با اطلاعات كامل سوالات از مردم هر استان پرسیده شود و در واقع صندلی من نوعی تحقیق میدانی است تا حرف دل مردم و یك جامعه آماری واقعی را به نمایش بگذارد.
 وی درباره بخش گفت‎وگو با كارشناسان و نمایندگان دوره‌های قبل مجلس هم گفت: سوال اصلی ما در مورد وظایف نمایندگان و بهینه كردن و چگونگی بهینه شدن عملكرد مجلس است.
درددل مردم
آذری هدف صندلی من را شنیدن درد دل و مسائل مردم برشمرد و تصریح كرد: در این برنامه مردم متوجه وظایف اصلی نماینده مجلس می‌شوند، چون متاسفانه برخی نمایندگان برای رای آوردن قول‌ها و وعده‌هایی می‌دهند كه نه در شرح وظایفشان است و نه در توانشان، كه این برای مردم توقع ایجاد می‌كند.
هر قسمت، یك استان
 هر قسمت این برنامه متعلق به یكی از استان‌های كشور است و به گفته آذری حدود هزار مصاحبه از نقطه به نقطه ایران گرفته‌اند تا حرف همه مردم را زده باشند. او بیان كرد: هر چند فرصت برنامه مجال پخش تمام این مصاحبه‌ها را نمی‌دهد اما مشت نمونه خروار است و این كار با وسواس و دقت بالا انجام شده است.
برنامه صندلی من در گروه تاریخ، فرهنگ و هنر شبكه یك سیما تهیه شده است؛ هر روز ساعت 19و30 دقیقه روی آنتن این شبكه می‎رود و تلاش می‌كند انتظارات مردم سراسر كشور را از نمایندگان مجلس به صورت شفاف مطرح كند.