افشای راز سکوت خانم صدر اعظم

افشای راز سکوت خانم صدر اعظم


آنگلا مرکل، صدراعظم سرزمین ژرمن ها بار دیگر با یک پرونده جاسوسی و امنیتی دیگر رو به رو شده است! اگرچه مرکل مدعی است که پرونده جاسوسی  مشترک آلمان و آمریکا در قالب شرکت رمزنگاری  کریپتو آگ از 120 کشور جهان ربطی به دوران حضور وی در قدرت نداشته است، اما کمترین شبهه ای وجود ندارد که مرکل به عنوان یک مقام امنیتی سابق آلمان و یکی از سران حزب دموکرات مسیحی، در جریان ریز این جاسوسی هدفمند  و گسترده قرار داشته است.
اکتبر سال 2013 میلادی، هفته نامه اشپیگل افشا کرد آژانس امنیت ملی آمریکا  از سال 2002 تا 2013 میلادی، مکالمات تلفنی صدراعظم آلمان را شنود می‌کرده است. نکته جالب توجه این که شنود مکالمات تلفنی مرکل، توسط سفارت آمریکا در برلین انجام می شده و دیگر مقامات و نهادهای دولتی در آلمان را نیز در بر گرفته است. افشای این اطلاعات تکان‌دهنده، منجر به خشم شهروندان آلمانی از ایالات متحده آمریکا شد. حتی برخی احزاب آلمانی مانند حزب سبز خواستار پیگیری قانونی و صریح این ماجرا توسط آنگلا مرکل و دولت آلمان شدند؛ اما صدر اعظم سرزمین ژرمن ها ترجیح داد در قبال این پرونده کاملا منفعلانه برخورد کرده سپس از دادستان آلمان بخواهد تا به دلیل نبود شواهد کافی،آن را رسما مختومه اعلام کند!
شاید اکنون، با افشای پروژه جاسوسی مشترک سازمان سیا و آژانس اطلاعات فدرال آلمان بیش از پیش به راز سکوت مرکل در قبال پرونده شنود مکالمات تلفنی خود توسط آمریکا پی ببریم! ترس مرکل از افشاگری غیرمستقیم دستگاه های امنیتی آمریکا نسبت به پروژه های مشترک جاسوسی برلین - واشنگتن ، منجر به عقب‌نشینی وی در برابر پرونده جاسوسی آمریکا از خود شد! مرکل حتی به جایگاه سیاسی و حقوقی خود به عنوان شخص اول آلمان توجهی نکرد و عملا در مقابل تهدیدات پشت پرده سازمان سیا زانو زد! مرکل و دیگر مقامات سیاسی دو حزب سنتی سوسیال دموکرات و دموکرات مسیحی در آلمان، به خوبی می دانند که در صورت افشای خیانت های امنیتی آنها به شهروندان خود و سایر کشورهای دنیا، کمترین آبرویی برای آنها باقی نخواهد ماند.
آنگلا مرکل حتی پس از کناره گیری احتمالی از قدرت در سال 2021،باید به سوالات زیادی در خصوص همکاری مستقیم نهادهای امنیتی و جاسوسی آلمان با ایالات متحده پاسخ دهد. نباید فراموش کرد که آنگلا مرکل در این معادله ،‌دقیقا به مانند مقامات فعلی و سابق آمریکایی یک متهم محسوب می شود . او باید پاسخگوی ده‌ها عملیات افشا شده و افشانشده مشترک جاسوسی با آمریکا،‌در قبال ملت‌ها و دولت‌های مختلف در دنیا و حتی شهروندان آلمانی باشد!