تبریز  از دریچه دوربین سوئیسی‌ها

تبریز از دریچه دوربین سوئیسی‌ها


در بحث معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران به كشورهای دور و نزدیك ظاهرا باید منتظر ورود گروه‌های قوی مستندساز خارجی باشیم. خوشبختانه برخی از این گروه‌ها اخیرا پایشان به ایران باز شده. چندی پیش شاهد ورود گروه‌های مستندساز تركیه به ایران بودیم و حالا هم از تبریز خبر می‌رسد كه گروه مستندساز تلویزیون اس‌ار‌ا ف سوئیس وارد این شهر شده‌اند. یكی از اعضای این گروه می‌گوید: با هدف تهیه مستند از فرهنگ و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی به شهر تبریز آمده‌ایم. عضو گروه مستندساز تلویزیون اس‌ار‌اف سوئیس در گفت‌وگو با میراث‌آریا، هدف از ساخت مستند «بازگشت به ریشه‌ها» را آشنایی راوی داستان با فرهنگ، تاریخ و اصالت خانوادگی خود عنوان كرد و افزود: سیما متولد سوئیس است، اما پدرش تبریزی است و ما به این شهر آمدیم تا او با فرهنگ، تاریخ و ریشه اصلی خانواده  اش آشنا شود.
آدریان اشمون با اشاره به این‌كه محتوای چند قسمت از این مستند در خصوص آشنایی سیما، روایتگر مستند بافرهنگ و تاریخی تبریز، شهر پدری خود است، گفت:  این مستند جمعه‌شب‌ها در تلویزیون ملی كشور سوئیس پخش خواهد شد. وی در پاسخ به این سؤال كه چرا بازار سرپوشیده تبریز و مسجد كبود را برای تهیه این مستند انتخاب كرده‌اند، گفت: بازارها و مساجد از اماكنی هستند كه به‌بهترین شكل گویای فرهنگ و تاریخ یك تمدن‌اند، بازار جهانی تبریز و مسجد كبود نیز جزو مهم‌ترین نمادهای این شهر و سرشار از حس فرهنگ و تاریخ هستند.
گروه مستندساز تلویزیون اس‌آراف سوئیس ده روز در ایران خواهند بود و قسمت‌های بعدی مستند را نیز در شهرهای ارومیه و اصفهان می‌سازند.