صدای مردم

صدای مردم

 مردم صومعه‌سرا و توابعش در فضای مجازی یك گروه دارند كه حرف‌ها و درد دل‌های خود را در آن به اشتراك می‌گذارند.  
روستای نوكاشت بیش از دو روز است برق ندارد. بیشتر كابل‌های برق روستا هم افتاده، ‌اما هیچ‌كس نیامده وضعیت را ببیند. وقتی می‌گویند آماده‌باش هستیم دقیقا توضیح بدهند معنی آماده‌باش چیست؟  
 چرا به داد مردم روستای چمثقال نمی‌رسید. برق و آب و گاز و تلفن نداریم، جاده هم كه بسته است. خبری از خانواده‌هایمان نداریم و نمی‌دانیم باید چه كار كنیم. از مسؤولان خواهشمندیم پیگیری كنند، ‌بعضی‌ها مریض دیالیزی دارند.
 خواهش می‌كنیم به داد مردم روستای ضیابر برسید. خانواده من با بچه كوچك در روستای نوپاشان گیر افتاده و دو روز است از آنها خبر ندارم. هیچ راه ارتباطی نداریم. داریم دیوانه می‌شویم.
 با این كه بارش برف قطع شده اما هنوز مسیرها با تراكتور شخصی مردم باز می‌شود. البته فقط چند خیابان اصلی شهر برف‌روبی شده آن هم نه به طور كامل. واقعا از امكانات فراهم شده متشكریم. ایرانسل در چنه سر، كهنه سر، چوبه، صیقلوندان و خراط محله آنتن نمی‌دهد. آب چنه سر هم كه همیشه خدا یا قطع است یا ضعیف كه بعد از برف كاملا قطع شده.
 ما در روستای سیاه تن، دو كیلومتری اداره برق هستیم، ولی از شب اول بارندگی، برق نداریم و یك كیلومتری مركز آب هستیم، ولی آب‌مان از شب اول قطع است. من از مادر و پدر مریضم نگهداری می‌كنم، ولی نه می‌توانم ماشین ببرم بیرون، نه آب و برق هست كه بتوانم كارهایشان را انجام دهم. خدا شاهد است هر دو روی تخت خوابیده‌اند و پدرم باید دیالیز شود. لااقل كمك كنید برق وصل بشود، چون هیچ وسیله روشنایی نداریم و واقعا از ترس تا صبح نمی‌خوابیم.