گیلان و سه‌گانه حادثه

گیلان و سه‌گانه حادثه

 آتش سوزی: چند روز اخیر برای گیلانی‌ها خالی از خطر نبوده است؛ ‌آتش سوزی  جنگل، بارش برف سنگین و زلزله. اواسط بهمن ماه بود که کارشناسان هواشناسی نسبت به وزش باد گرم و آتش‌سوزی جنگل در گیلان هشدار دادند خیلی زمان نبرد که غول‌آتش در جنگل‌های‌ گیلان تنوره کشید. آن طور که مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان خسارت آتش‌سوزی های اخیر را برآورد کرده باید گفت‌ 41 هکتار جنگل ‌ درتالش، سیاهکل، رضوانشهر، ماسال، آستارا، رودبار، فومن و رشت طعمه حریق شد.
  برف و بهمن: حرف و حدیث ها درباره آتش‌سوزی‌های جنگل ادامه داشت که بارش سنگین برف این بار خبر ساز شد. بارش برف و یخبندان، سبب قطع‌ارتباطی بسیاری از شهر و روستاهای گیلان شد، اما پیامدهای برف سنگین هنوز ادامه دارد و خیلی از ساکنان استان گیلان را برای تامین مایحتاج اولیه خود با مشکل رو به رو کرده است. ریزش بهمن پس از بارش های اخیر نیز صدمات جبران ناپذیری به‌جای  گذاشته است؛ برای نمونه‌ سخنگوی سازمان اورژانس کشور از مرگ هفت نفر و مصدومیت ۷۸ نفر دیگر در پی ریزش بهمن و حوادث ناشی از بارش برف در استان گیلان خبر داده است.
 زلزله: دیروز  گیلانی‌ها هنوز در شوک برف بودند ‌که ساعت 14 و 23 دقیقه زلزله ای به بزرگی 5/4 احمدسرگوراب شفت را لرزاند. این زلزله که  در عمق 18کیلومتری زمین ‌ثبت شده در‌ رشت، ‌ رودبار، لاهیجان و لنگرود نیز احساس شد‌. تا لحظه تنظیم این گزارش، به گفته مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان ‌خسارتی ناشی از وقوع این زمین لرزه گزارش نشده است.