مرگ تلخ 2 كوهنورد در ارتفاعات عظیمیه

مرگ تلخ 2 كوهنورد در ارتفاعات عظیمیه

سه كوهنورد كه به یال شرقی كوه‌های عظیمیه كرج رفته بودند، گرفتار حادثه شده و 2نفر از آنها جان باختند. با تلاش امدادگران هلال احمر سومین كوهنورد زنده ماند.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، بامداد چهارشنبه -دیروز - مرد میانسالی در حالی كه صدایش می‌لرزید، در تماس با امداد و نجات هلال احمر درخواست كمك كرد. این مرد و دو نفر همراهش در یال شرقی كوه‌های عظیمیه گرفتار شده بودند. بی حركتی دو همراهش باعث وحشت او شده بود و احتمال می‌داد حادثه تلخ برای آنها رقم خورده باشد.  پس از شناسایی محل حادثه، یك تیم از امدادگران هلال احمر كرج راهی آنجا شده و ساعت 2 بامداد به چادر سه كوهنورد رسیدند. یكی از كوهنوردان كه با امدادگران تماس گرفته بود، هنوز زنده بود، اما دو كوهنورد دیگر جان باخته بودند.
رئیس جمعیت هلال احمر كرج در این باره به جام‌جم گفت: پس از حضور تیم امدادی تنها بازمانده این گروه كوهنورد به امدادگران عنوان كرد، شامگاه دوشنبه به این منطقه آمده و چادر زده بودند. سه‌شنبه‌شب قصد داشتند به پایین برگردند كه به خاطر وجود مه در منطقه منصرف شده و در چادر مانده بودند. این مرد 36 ساله در ادامه متوجه بی‌حركتی دو همراهش شده و درخواست كمك كرده بود.
فتح‌ا... هاشمی‌نژاد افزود: دو احتمال درباره مرگ دو كوهنورد وجود دارد. احتمال اول سرمازدگی است. احتمال دوم هم با توجه به وجود زغال در چادر آنها گازگرفتگی است. پیكر 2 كوهنورد به پزشكی قانونی منتقل شده و علت مرگ آنها توسط نهادهای دیگر اعلام می‌شود. مرد جوان هم پس از انتقال به پایین كوه تحویل امدادگران اورژانس شد.