رمان دختر برگمان درباره پدر و مادرش

رمان دختر برگمان درباره پدر و مادرش


دو خبر خوب داریم؛ یكی این‌كه رمانی به فارسی ترجمه و منتشر شده كه به زندگی كارگردان شهیر سوئدی اینگمار برگمان و همسر بازیگرش لیو اولمن پرداخته و دیگر این‌كه این رمان را دختر این دو نوشته است. رمان «بیقراران» نوشته لین اولمن را می‌گوییم كه با ترجمه كیواندخت ناظرعمو در نشر داستان منتشر شده است.
لین اولمَن، نویسنده این‌كتاب، نهم آگوست ۱۹۶۶ در شهر اُسلوی نروژ متولد شد. او نویسنده، روزنامه‌نگار و منتقد ادبیات است كه در روزنامه بزرگ صبح نروژ هم مقاله می‌نویسد. او تا به‌حال شش كتاب منتشر كرده است. اولین‌كتاب اولمن در سال ۱۹۹۸ با نام «قبل از این‌كه به خواب رَوی» منتشر شد. «بیقراران» هم ششمین كتاب اوست كه برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۵ در نروژ و سال ۲۰۱۶ در سوئد منتشر شد. ترجمه فارسی این‌كتاب از روی نسخه سوئدی انجام شده است.
این رمان درباره زندگی اینگمار برگمان و لیو اولمن است. لین كه فرزند مورد علاقه‌شان بوده است، با وجود علاقه زیاد پدر و مادر، به او، آن‌قدر در حرفه‌شان غرق بوده‌اند كه وی را نادیده می‌گیرند. در این‌خاطرات، می‌توان پدری را دید كه زندگی‌اش را براساس مقررات خود تنظیم كرده و مادری را كه با وجود خوش‌قلبی، به خودش مشغول است. اگر می‌خواهید این‌كتاب را داشته باشید باید ۷۰ هزار تومان بپردازید.