‌‌شیرین مثل پایتخت

‌‌شیرین مثل پایتخت

مجید زین‌العابدین مدیر شبکه یک سیما

سریال پایتخت را حالا دیگر با شش فصل تولید مستمر باید از سرمایه‌های معنوی تلویزیون دانست. قسمت‌های این سریال محبوب، نوروز امسال از صد عبور می‌کند. سریال طنزی که شوخی‌های ساده، اما دلنشینش از سبک زندگی واقعی و رویدادهای روزمره مردم ایران شکل گرفته است. داستانک‌های «پایتخت» در بطن زندگی عادی مردم ایران با تکیه بر فرهنگ ایرانی و باورهای دینی در خانواده‌ای درهم تنیده پیش می‌رود. ساده‌زیستی، همدلی بین اعضای خانواده، صله رحم، صداقت و صراحت، غیرت ملی، وطن‌دوستی، نوع‌دوستی، خانواده‌محوری، همسایه‌داری و ده‌ها شاخص دیگر، «پایتخت» را برای مردم ایران محبوب و دوست‌داشتنی کرده است.
«پایتخت 6» محصول یک زندگی 15 ماهه از دی ماه 97 تا اسفند سال 98 است. گروه خوش‌فکر، منسجم و همدل «پایتخت» همکاری شبانه‌روزی را با شبکه یک سیما داشته‌اند. استقبال گسترده و چشمگیر مردم و رسانه‌ها از انتشار تیزر «پایتخت 6» در شب میلاد حضرت امیرالمومنین، بهانه و فرصت خوبی است برای تشکر از زحمات همه همکاران. اگر بنا به تشکر باشد باید از مدیران ارشد سازمان گرفته تا گروه فیلم و سریال و تهیه‌کننده، کارگردان، نویسنده، هنرمندان و همه عوامل پشت‌صحنه این سریال صمیمانه قدردانی کنم. گروه سازنده «پایتخت» درحالی که پنج ماه دشوار را در شیرگاه مازندران شبانه‌روز درحال کار و تولید بودند، در هنگامه حمله ویروس کرونا مردانه، فداکارانه و هوشمندانه ایستادند تا شیرینی «پایتخت» را به کام مردم بچشانند.
باید افزود در شرایطی که سفرهای نوروزی به علت شیوع ویروس کرونا منع شده است، ما علاوه بر سریال طنز «پایتخت» برنامه‌های زیادی برای سرگرم کردن مردم آماده کرده‌ایم. از میان آنها به مسابقه بزرگ و جذاب ایران اشاره می‌کنم که پخش آن از اواسط اسفند شروع شده است. مسابقه خانوادگی «دستپخت» از دیگر برنامه‌های نوروزی است. مستند حیات‌وحش و فیلم‌های سینمایی متنوعی هم برای پخش در نظر گرفته‌ایم. تدارک گسترده برنامه‌های نوروزی، نسخه معاونت سیما برای همه شبکه‌هاست و همکاران من در شبکه‌های مختلف به فراخور ماموریت و مخاطب هدف، سریال‌ها و برنامه‌های متنوعی را برای پخش آماده کرده‌اند. ‌