توصیه‌ معنوی رهبر انقلاب درباره تعطیلی اعتكاف امسال

توصیه‌ معنوی رهبر انقلاب درباره تعطیلی اعتكاف امسال


حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای همواره با اشاره به برگزاری مراسم معنوی اعتكاف در ایام البیض (15-13) ماه رجب آن را یك فرصت باارزش برای صفا دادن به دل، توبه و خودسازی دانسته‌اند. مؤمنین و به‌ویژه جوانان نیز در طول سالیان بعد از انقلاب اسلامی با گرایش به این پدیده‌ معنوی آن را مغتنم شمرده و برای استفاده از این پدیده‌ معنوی در مساجد شهرها سه روز معتكف شده‌اند.
اما امسال به دلیل شیوع ویروس كرونا و توصیه‌ها و دستورالعمل‌های مجموعه‌های مسؤول برای پرهیز از اجتماع به منظور جلوگیری از ابتلا به این بیماری، قرار شد مراسم معنوی اعتكاف در سراسر كشور برگزار نشود.
با توجه به شرایط پیش آمده، رئیس ستاد مركزی اعتكاف با ارسال نامه‌ای از رهبر انقلاب درخواست كرد برای كسانی كه قصد شركت در مراسم معنوی اعتكاف را داشتند و اكنون از این فیض محروم مانده‌اند، توصیه‌ای داشته باشند.
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای در پاسخ به این نامه و برای استفاده از فرصت ایام‌البیض ماه رجب به تمام مشتاقان مراسم معنوی اعتكاف امسال توصیه‌ای مرقوم داشتند كه متن آن را پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR منتشر کرده است:
«كسانی كه از عمل بافضیلت اعتكاف محروم مانده‌اند، بهتر است در هر یك از این سه روز نماز حضرت جعفر طیار علیه‌السلام بخوانند.»