رکود در آژانس‌های مسافرتی

رکود در آژانس‌های مسافرتی


محمدمهدی رجایی فرد، عضو انجمن صنفی آژانس‌های مسافرتی گفت: صنعت گردشگری ایران قبل از كرونا با مشكلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌كرد كه تشدید تحریم‌ها و سقوط هواپیمای اوكراینی بخشی از آن بود و تقریبا جانی برای این صنعت نمانده بود كه كرونا ضربه آخر را وارد كرد.
وی تاكید كرد: زمانی كه هواپیمای اوكراینی ساقط شد آژانس‌های مسافرتی با دردسرهای زیادی روبه‌رو شدند كه یكی از این موارد استرداد بلیت مسافرانی بود كه قصد سفر به ایران را داشتند.
رجایی فرد با بیان این‌كه شیوع كرونا پیكر نحیف گردشگری را كم جان‌تر كرد افزود: رسالت آژانس‌های مسافرتی برنامه‌ریزی برای گردشگران داخلی و خارجی است اما شیوع ویروس كرونا باعث شد تا این صنعت به صورت كامل تعطیل شود.
عضو انجمن صنفی آژانس‌های مسافرتی با اشاره به بخشنامه اخیر وزیر راه و شهرسازی مبنی بر استرداد بلیت‌ها بدون خسارت اشاره كرد و گفت: این بخشنامه در تاریخ 5 اسفند ابلاغ شده اما مسافرانی كه بلیت در زمان‌های قبل از آن خریداری كردند برای استرداد مراجعه می‌كنند و خواستار كنسلی بدون هزینه هستند. در همین حال با مراجعه به سازمان هواپیمایی كشوری تأییدیه می‌گیرند كه بلیت بدون خسارت باید عودت داده شود و این در حالی است كه همه ابعاد ماجرا در این بخش دیده نمی‌شود.