بخشنامه‌های دولت به زیان هتلداران است

بخشنامه‌های دولت به زیان هتلداران است


حسن سیادتان، رئیس جامعه هتلداران استان فارس گفت: صنعت گردشگری یكی از شكننده‌ترین اصناف ایران است و بعید است صنف دیگری مانند گردشگری باشد كه با بروز هر مشكل در كشور تحت تأثیر قرار بگیرد.
وی با بیان این كه صنعت گردشگری جایی برای احتكار ندارد، افزود: برخی صنوف مانند فعالان در بازارهای طلا، سكه، ارز، ماسك و آهن می‌توانند با افزایش نرخ كالاهای خود را احتكار كنند اما خدا را شكر چنین گزینه‌ای در این صنعت وجود ندارد كه بخواهد به هموطنان آسیب برساند.
سیادتان با بیان این كه ابتدای سال در شیراز سیل آمد و با همه قوا به كمك هموطنان‌مان رفتیم گفت: زمانی كه در شیراز سیل آمد به بسیاری از مسافران اسكان دادیم و هزینه‌ای دریافت نشد و حدود شش میلیارد تومان پول به مردم پرداخت شد تا مهمان‌نوازی ما را ببینند؛ اما متاسفانه اكنون برخی افراد سودجو با احتكار ماسك قصد دارند سلامت مردم را به خطر بیندازند.
رئیس جامعه هتلداران استان فارس تصریح كرد: برخی مدیران ارشد دولت بدون این كه تخصصی داشته باشند طی بخشنامه‌ای اعلام كردند باید پول مردم برگردانده شود در حالی كه می‌توانستند این اقامت برای آنها برای هر زمانی كه مدنظر دارند ذخیره شود و حتی می‌توانستیم به میزان خدمات آنها بیفزاییم. با این حال یكباره اعلام كردند که باید پول‌ها برگردانده شود بدون این كه در نظر بگیرند هتلدار برای نوروز هزینه‌های زیادی انجام داده و اقلام مصرفی خود را نو كرده است.