بخوان برایم

رسالت اجتماعی هنرمند در کنار مردم بودن است

بخوان برایم

یادداشت: حجت اشرف‌زاده خواننده



 در این شرایط من هم مثل بسیاری از مردم دو هفته است كه بیشتر در خانه سر ‌می‌كنم.
البته از این فرصت استفاده می‌كنیم و در حال سروسامان دادن به كارهای تازه هستیم. در حال تولید اثری شاد برای شب عید و بهبود انرژی مردم هستیم. به‌طور كلی در این شرایط هر كس، هرچه بلد است باید انجام دهد و ما هم سعی‌مان بر آن است كه كاری برای بهتر شدن حال مردم انجام دهیم. آن كاری كه از دست هنرمند برمی‌آید همین ارائه هنر است.
در این میان فضای مجازی این اجازه را به ما می‌دهد كه بالاخره با رعایت همه اصول بهداشتی و قرنطینه، به آدم‌ها چند دقیقه‌ای با شعر و موسیقی لذت و آرامش دهیم. این ایده را همه دوستانمان دارند و چالشی در ارتباط با آن شكل گرفته است كه چند تن از همكارانم در آن شركت كردند. فكر می‌كنم نام چالش هشتگ برایم بخوان باشد كه از طریق آن خوانندگان به صورت زنده در صفحات اینستاگرامشان برای مخاطبان دوستانه اجرا می‌كنند.
من هم به‌صورت زنده در اینستاگرام اجرا كردم. مخاطبان آنلاینمان بین 12 تا 15 هزار نفر بودند. سپس برای 24ساعت آن را روی صفحه قرار دادیم؛ فكر می‌كنم تا 102 هزار نفر آن را تماشا كردند. بخش‌هایی از آن هم در صفحات دیگر منتشر شده و در حال دیده شدن است. مردم توانستند خواننده و نوازنده را در كنار هم ببینند و این برایشان جذابیت دارد. خوشحالم این كار صورت گرفت و مخاطبان دوستش داشتند، چه آنچه ما انجام دادیم و چه اجراهای دوستان موزیسین دیگرم.
پیشتر تجربه‌‌ای به این شكل نداشتم. اجراهایی بوده اما هیچ‌كدام با هماهنگی و شركت دیگر خوانندگان در این چالش نبوده است. این وظیفه ماست چون هنر همیشه در خدمت جامعه بوده است. حالا كه دوستان خواننده هم وارد این موضوع شدند، جای امیدواری دارد كه مسؤولان بیشتر هنر را باور كنند.
در واقع بپذیرند لازم نیست همیشه هنر در سیاست به كار گرفته شود. اگر در مسائل اجتماعی دقت كنیم، می‌بینم در این بخش به‌دردبخورتر بوده است.
متاسفانه جلوه اجتماعی هنر همواره كمتر مورد توجه و حمایت قرار گرفته است. در یك سال گذشته بی‌مهری‌ها به اهالی موسیقی بیشتر شده است، اما در عین حال هنرمند رسالت در كنار مردم بودن را انجام می‌دهد.