۱۰۰ میراث ایران

۱۰۰ میراث ایران


حالا كه نمی‌توانیم سفر برویم، كتاب كه می‌توانیم بخوانیم، آن هم كتاب‌هایی با حال  و هوای سفر كه با مطالب و تصاویر زیبای هرصفحه اش ما را به گوشه‌ای از ایران زیبا ببرد؛ مثل كتاب «۱۰۰ میراث ایران» كه به عنوان نخستین نسخه فارسی از مجموعه ده جلدی «ایران ۱۰۰۱» به كوشش گروهی از نویسندگان و در قالب پروژه‌ پژوهشی در مجله میراث و گردشگری گیلگمش توسط انتشارات «اگر» در ۲۵۰ صفحه منتشر شده است.‌
همان‌طور كه در مقدمه این كتاب آمده، ایران در نگاه آنها كه به این كشور سفر كرده‌‌اند كشوری ‌است كنجكاو‌برانگیز، ناشناخته و تا حدودی بكر، دارای فرهنگی كهن و مؤثر در پیشرفت تمدن و از سوی دیگر ایران میراث‌دار گنجینه ارزشمندی ‌است كه با تاریخ، فرهنگ‌، هنر و ادبیات و بیش از همه قصه و افسانه عجین است.
«ایران ۱۰۰۱»، جامع الحكایاتی از میراث ملموس، ناملموس و طبیعی ایران در باب‌های مختلفی چون میراث، مسیرهای سفر، خوراك و نوشیدنی‌ها، جلوه‌های معماری و ... خواهد بود تا بابی باشد برای شناخت هر آنچه از تاریخ، فرهنگ و هنر ایرانی ناگفته مانده است.
در نخستین جلد، میراث ملموس شامل میراث جهانی، قلعه‌ها، نیایشگاه‌ها، آرامگاه‌ها و موزه‌ها؛ میراث ناملموس شامل آداب و رسوم و سبك زندگی، لباس و صنایع دستی و میراث طبیعی شامل پدیده‌های طبیعی، گیاهان، جانوران و روستاها معرفی شده‌اند.
برای تهیه این كتاب می‌توانید به‌زودی به كتابفروشی‌ها مراجعه كنید. خرید آنلاین این كتاب نیز از سایت گیلگمش به نشانی
 www.gilgameshmag.com  امكان‌پذیر است./ جام‌جم دیلی