شگردهای مراقبت از خودرو در دوران شیوع كرونا

شگردهای مراقبت از خودرو در دوران شیوع كرونا


اگر شما هم مثل بسیاری دیگر از مردم سراسر جهان مجبورید طی شیوع ویروس كرونا در خانه بمانید، پس احتمالا مثل گذشته از خودرو خود استفاده نمی‌كنید. اما قرار نیست استفاده نكردن از خودرو منجر به خسارت به آن شود. به گزارش خودروبانك، اگر امكان رانندگی تا فروشگاه نزدیك خانه را هم ندارید، هر چند وقت یكبار خودرو خود را روشن كنید. باید همیشه مقداری روغن روی اجزای داخلی موتور باشد تا از آنها محافظت شود؛ وقتی خودرو بدون حركت باشد، جاذبه به آرامی این روغن‌ها را به سمت پایین می‌كشد.
روشن كردن خودرو و رساندن آن به دمای مناسب می‌تواند این مشكل را حل كند. البته بهتر است اگر این امكان وجود دارد با خودرو در محله دوری بزنید. وقتی خودرو به دمای مناسب رسید، كمی بیشتر به آن گاز بدهید تا روغن میان گیربكس، دیفرانسیل، محورها و دیگر قطعات جریان پیدا كند. رانندگی با خودرو همچنین باعث شارژ ماندن باتری هم می‌شود، بنابراین بهتر است خودروی خود را هر هفته یك بار روشن كنید.
اگر امكان رانندگی با خودرو را ندارید، بهتر است داخل پاركینگ آن را برای مدتی روشن نگه دارید. باتری در این صورت هم دوباره شارژ می‌شود. اگر می‌دانید قرار نیست تا مدت زیادی با خودروی خود رانندگی كنید، می‌توانید یك محافظ باتری ارزان بخرید تا شارژ باتری شما را همیشه در حالت بهینه نگه دارد.
در مورد تعمیر و نگهداری، اگر قصد دارید تایرهای زمستانی را با تایرهای تابستانی عوض كنید، بهتر است فعلا این كار را نكنید. همچنین اگر زمان تعویض روغن خودروی شما رسیده، بهتر است این كار را نكنید چون عقب انداختن تعویض روغن تا 1600 کیلومتر مشكلی برای خودرو ایجاد نمی‌كند.
اگر خودروی شما مشكلات زیادی دارد، حتما آن را به تعمیرگاه ببرید. برخی از تعمیرگاه‌ها و نمایندگی‌ها هنوز باز هستند، البته زمان كار آنها كمتر شده است.