آخر هفته ربــاتـی!

اعلام پخش فیلم‌های سینمایی در پایان هفته

آخر هفته ربــاتـی!

برای فیلم‌بین‌ها تلویزیون در روزهای پایانی هفته جذاب‌تر از هر زمان دیگری است. چون در کنار خانواده به تماشای فیلم‌های مورد علاقه‌شان می‌نشینند و از تعطیلات آخر هفته لذت می برند. گاهی هم با دیدن بعضی از فیلم‌های دهه‌های گذشته خاطرات بسیاری در ذهنشان تداعی می‌شود. تلویزیون این هفته نیز شما را به تماشای فیلم‌های خاطره‌سازی دعوت می‌کند. مثل همیشه هم سلیقه‌های مختلف را در نظر گرفته و از کمدی تا درام برایتان فیلم‌های دیدنی را تدارک دیده است. از فیلم «ماموران بزرگراه» و ماجراهای پاگنده گرفته تا «حوض نقاشی». همچنین فیلم‌هایی که توانسته‌اند در جشنواره‌های بین‌المللی مورد تحسین قرار بگیرند. پس برای اطلاع از زمان پخش فیلم‌های مورد علاقه‌تان با ما همراه باشید:

کنکاش در گذشته
فیلم سینمایی «مندیر بارون» جمعه 19 اردیبهشت ساعت 16 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.
کارگردان: علیرضا اوسیوند را بیشتر به عنوان بازیگر می شناسیم و این فیلم نخستین تجربه او در زمینه کارگردانی است که خودش نیز حضور کوتاهی در این فیلم دارد. این تله‌فیلم با بهره‌گیری از قابلیت های ویژه مختلف استان چهار محال و بختیاری ساخته شده است.
بازیگران: مرتضی رحیمی، سارا منجزی پور، حسن اسدی، داراب آقاسی‌زاده، حجت‌اله نجف پور و رامین راستاد
قصه: شاهرخ جوانی است که اصالتاً بختیاری است، ولی در تهران متولد و بزرگ شده. او فرزند یک رزمنده مفقود‌الاثر است. شاهرخ پس از این‌که در تهران گرفتار مشکلاتی می‌شود، تصمیم می‌گیرد به زادگاه پدری خود برگردد و به نوعی با بازگشت به اصل خویشتن، درمورد گذشته خانواده خود کنکاش می‌کند.


ازدواج در بهزیستی
فیلم سینمایی «حوض نقاشی» امروز ساعت 10 از شبکه سه سیما پخش می‌شود. این فیلم در صدر آرای تماشاگران سی و یکمین جشنواره فیلم فجر قرار گرفته بود. ضمن این که در زمینه‌های دیگر از جمله بازیگر نقش اول مرد و بازیگر نقش اول زن هم توانست جوایزی را کسب کند.
کارگردان: مازیار میری
بازیگران: شهاب حسینی، نگار جواهریان و فرشته صدر عرفایی
قصه: مریم و رضا که عقب‌مانده جسمی و حرکتی هستند در بهزیستی با هم آشنا شده و ازدواج می‌کنند. آنها خیلی زود صاحب پسری می‌شوند که در سنین دبستان از حرکات عجیب و غریب مادر و پدرش عذاب می‌کشد...



سفر به سیستان و بلوچستان
فیلم سینمایی «شعله‌ور» امشب ساعت 20:30 از شبکه چهار سیما روی آنتن می‌رود. نخستین نمایش این فیلم در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر بود. نکته جالب‌تر این که مژگان صابری به دلیل حرکات عجیبش در نشست خبری فیلم در بهمن 9۶ خبرساز شد. عده‌ای از ابتلای او به بیماری اوتیسم خبر دادند، اما حمید نعمت‌اله کارگردان این فیلم آن را تکذیب کرد.
کارگردان: حمید نعمت اله
بازیگران: امین حیایی، زری خوشکام، بهمن پرورش، فرید قبادی، دارا حیایی و مژگان صابری
قصه: این فیلم درباره مردی میانسال است که از همسرش جدا شده و با مادرش زندگی می‌کند، پسری نوجوان دارد و در عین حال فردی منزوی و به داروهای ترک اعتیاد هم وابستگی شدید دارد.


 علاقه سالیا به هتلداری
فیلم سینمایی «قرار تصادفی من با زندگی» جمعه 19 اردیبهشت ساعت 11 از شبکه پنج پخش می‌شود.
کارگردان: مارک روتموند
بازیگران: کاستجا اولمن، جاکوب ماتچنز و آنا ماریا موهه
قصه: داستان درباره سالیا کاهاواته پسری جوان است که علاقه بسیاری به کار هتلداری دارد. او قصد دارد پس از پایان دوران تحصیلش به این کار مشغول شود که ناگهان دچار عارضه شدیدی در بینایی‌اش می‌شود. او 95 درصد از بینایی‌اش را از دست می‌دهد. با این حال در مصاحبه‌های اولیه هتلداری شرکت می‌کند، اما در تمام آنها به خاطر مشکل بینایی‌اش رد می‌شود، اما...



خواستگاری برای امیر
فیلم تلویزیونی «برای دخترم ترمه» امشب ساعت 23 از شبکه شما پخش خواهد شد. یکی از نکات جالب این فیلم این است که پویان اعتصامی خواننده تیتراژ پایانی فیلم است که ترانه‌ای از حسین سلیمانی را اجرا کرده.
کارگردان: پدرام زمانی
بازیگران: آرام جعفری، زهره حمیدی، رضا شادمان و مریم فشکی
قصه: داستان فیلم درباره درگیری دختری به‌نام ترمه است که بیماری مادرش همه زندگی‌اش را تحت‌الشعاع قرار داده است. مادر ترمه خارج از کشور است و همین دوری ناراحتی او را بیشتر کرده است. ترمه با ماشین امیر و آرزو تصادف می‌کند و قرار می‌شود برای جبران خسارت به مطب ترمه بروند! خواهر امیر به مطب ترمه می‌رود و از همه چیز جز خسارت صحبت می‌کند و قصد خواستگاری برای امیر را دارد ...



ماموریت یک ربات
فیلم سینمایی «وال ای» جمعه 19 اردیبهشت ساعت 8 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. این فیلم در هشتاد و یکمین مراسم اسکار در سال ۲۰۰۹ برنده بهترین فیلم پویانمایی شد.
کارگردان: آندره استنتن
بازیگران: بن برت، الیزا نایت و سیگورنی ویور
قصه: وال ای ربات هوشمند آشغال جمع‌کنی است که ماموریت دائمش، فشرده سازی و جمع‌آوری پسماندها و آلودگی‌های صنعتی است. روزی وال ای مشغول کار است که سفینه‌ای غول‌پیکر از فضا فرود می‌آید و مهمان کوچکی را به همراه خود می‌آورد. این مهمان ایو (حوا) نام دارد و توسط وال‌ای با لفظ ایوا تلفظ می‌شود. ایو که ربات پیشرفته‌ای است موظف است نشانه‌های حیات را در کره زمین شناسایی کرده و در صورت موفقیت، آن را به انسان‌ها در اعماق فضا برده و گزارش کند که ...



ماجرای گم‌شدن دوچرخه
فیلم تلویزیونی «دوچرخه باز» جمعه
19‌ اردیبهشت ساعت 13:30 از شبکه شما پخش خواهد شد. این فیلم تولید مرکز اصفهان است که این اثر یکی از معدود کارهای داستانی است که در آن فضای مجازی به شکل کاملا مثبت ، کاربردی و اثرگذار به نمایش درآمده؛ و نقش جریان‌های شکل‌گرفته در بستر فضای مجازی را در داستانی برای کودکان و نوجوانان به نمایش گذاشته است.
کارگردان: مصطفی نظری‌زاده
بازیگران: حسن اکلیلی، مهران هادی، شهره موسوی و افسانه صالحی
قصه: داستان این فیلم در رابطه با پیرمردی به نام حاجی بابا است که دوچرخه اش گم می‌شود و آن قدر به این دوچرخه وابسته است که زندگی اطرافیانش را سیاه می‌کند.