درد دل با رهبر

کشاورز نمونه از دیدار مجازی با رهبر انقلاب می‌گوید

درد دل با رهبر



بیژن صبوری، کشاورز نمونه استان خراسان رضوی با اشاره به دیدار مجازی وی و تنی چند از فعالان اقتصادی با رهبر معظم انقلاب گفت: خوشبختانه طی جلسه ویدئو‌کنفرانسی با رهبر انقلاب تمامی موارد مربوط به رونق تولید و موانع کسب‌وکار یادآوری و بر حل این موانع تاکید شد.
وی افزود: شرکت ما در بخش کشاورزی، مشغول است که به صورت خانوادگی اداره می‌شود که تمام اقداماتمان برای افزایش تولید را خدمت رهبر انقلاب عرض کردیم. ما با داشتن 14 حلقه چاه، در بیشتر از هزار هکتار زمین، محصول تولید می‌کنیم.
این کشاورز نمونه استان خراسان رضوی اظهار کرد: حضرت آقا در خصوص رفع موانع تولید و توجه به نیروی جوان، اشتغال‌زایی در بخش‌های تولید، اهمیت نیروی کار و رفع مشکلات کارگران صحبت‌هایی داشتند و مقام کارگر را ارج نهادند و نیروی مهم در بخش تولید برشمردند.
صبوری با بیان این که تجربه، پدر علم است، یادآور شد: ایشان بر اهمیت تجربه در بخش کشاورزی تاکید کردند و گفتند که باید تجربه پدران و آبا و اجداد کشاورزان همراه با علوم روز و ناب دنیا تلفیق شده تا بهترین عملکرد تولید در مزارع به وقع بپیوندد.
وی اظهار کرد: سپس ما مشکلاتمان را با حضرت آقا مطرح کردیم که از مهم‌ترین آنها عدم ساماندهی عرضه و تقاضای محصولات کشاورزی است، چون باید با اجرای این طرح، هم از مصرف‌کننده و هم تولیدکننده حمایت ‌شود. هر ساله افزایش و کاهش تقاضا و عرضه در بازار اتفاق می‌افتد که عدم برنامه‌ریزی ستاد تنظیم بازار در این امر به خوبی خودنمایی می‌کند.
صبوری اذعان کرد: طبیعتا باید کشت محصولات کشاورزی برنامه‌ریزی و مدیریت شود و برنامه اصلاح الگوی کشت در کشور که سال‌هاست زمین‌مانده تحقق پیدا کند تا توزیع یکنواختی در بازار محصولات کشاورزی در فصول مختلف ایجاد شود.
وی افزود: با توجه به هزینه‌های بالای کشاورزی به نظر می‌رسد این بخش نیازمند استفاده از تسهیلات بانکی با نرخ سود بانکی مناسب است، از طرف دیگر باید قیمت‌گذاری مناسب محصولاتی که خرید تضمینی دارند با در نظر گرفتن هزینه‌های کشت و با توجه به نوسانات قیمت نهاده‌ها باشد.