قصاص، فرجام قتل برادرزن

قصاص، فرجام قتل برادرزن

مرد جوان که از چند ماه قبل به اتهام قتل برادرهمسرش در زندان است با رای دادگاه به قصاص محکوم شد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، غروب ۲۷ مهر ۹۸ مرد جوانی به نام پیام سراسیمه برادر همسرش به نام جمشید را که مجروح و غرق در خون بود به یکی از بیمارستان‌های شهریار رساند.
جمشید لحظاتی بعد از رسیدن به بیمارستان به دلیل شدت خونریزی جان باخت و پیام خودش را تسلیم ماموران پلیس و به قتل برادرزنش اعتراف کرد و گفت: درگیری من و همسرم به خانواده همسرم کشیده شد و من در حالتی که مست و عصبانی بودم یک ضربه به برادرزنم زدم که باعث مرگ او شد.
با اعتراف متهم، پرونده برای رسیدگی به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع شد و روز گذشته متهم پای میز محاکمه رفت.
ابتدای جلسه رسیدگی، پدر و مادر مقتول تقاضای قصاص دامادشان را کردند و مادر مقتول در جواب رئیس دادگاه که توصیه به مصالحه می‌کرد، گفت: دخترم یک فرزند کوچک دارد و می‌دانم که او بی‌پدر می‌شود اما من به خاطر حفاظت از جان نوه‌ و دخترم هم که شده رضایت نمی‌دهم چون شاید دامادم بلایی هم سر آنها بیاورد.
سپس پیام در دفاع از خود گفت: اتهامم را قبول دارم اما خیلی پشیمانم و قصد قتل نداشتم. آن روز با همسرم بحثم شد و چون مست بودم اراده رفتارم را نداشتم و خیلی عصبانی شده و با خانه پدرزنم تماس گرفتم و بی‌اراده فریاد می‌زدم.برادربزرگتر همسرم آمد و در خیابان با من حرف زد و کمی آرامم کرد اما وقتی او رفت جمشید مقابل خانه‌مان آمد.چون صدای داد و فریاد من را پشت تلفن شنیده بود خیلی عصبانی بود و به سمتم هجوم آورد.نمی‌دانم چه شد که کارد آشپزخانه را برداشتم اما فقط می‌خواستم او را بترسانم. وقتی با هم گلاویز شدیم یک ضربه زدم که به گردن او اصابت کرد.
متهم سپس با گریه و التماس از پدر و مادر همسرش طلب بخشش کرد و این در حالی بود که تلاش همسر متهم هم برای جلب رضایت از پدر و مادرش بی‌ثمر بود.
قضات دادگاه بعد از مشورت بنا بر دادخواست اولیای دم حکم قصاص را صادر کردند.