زندگی راحت حتی با تالاسمی

زندگی راحت حتی با تالاسمی

با توجه به امكانات آزمایشگاهی دقیق، امكان تشخیص زودهنگام این بیماری و آغاز درمان به‌موقع، كیفیت زندگی این بیماران بسیار ارتقا یافته است. مبتلایان به تالاسمی امروزه به‌راحتی می‌توانند تحصیل كنند، در اجتماع فعالیت داشته باشند، ازدواج كنند و حتی بچه‌دار شوند. به شرط آن‌كه همیشه سلامت‌شان را در اولویت قرار دهند و روند درمان و معاینات‌شان را به‌صورت منظم انجام دهند.
دكتر آذركیوان در تكمیل این نكته‌ها ادامه می‌دهد: «افراد مبتلا به تالاسمی ماژور منع غذایی ویژه ندارند و فقط به آنها توصیه می‌شود در مصرف مواد غذایی غنی از آهن مانند جگر، كباب و... احتیاط كنند. همچنین مصرف لبنیات و مواد غذایی حاوی كلسیم و گروه ویتامین‌هایB
باید در رژیم غذایی این افراد رعایت شود؛ ضمن این‌كه براساس آزمایشات دوره‌ای آنها توصیه‌های لازم غذایی به آنها داده می‌شود.»
به صورت كلی با پیشرفت‌هایی كه در زمینه تشخیص و پیش‌آگاهی در مورد این بیماری به وجود آمده است، این بیماران به‌راحتی در جامعه مانند افراد سالم با طول عمر مشابه زندگی می‌كنند و حتی برخلاف گذشته كه بر اثر تشخیص دیرهنگام یا بی‌توجهی نسبت به درمان این بیماران تغییراتی در ظاهر این افراد ایجاد می‌شد، امروزه این افراد حتی در خانواده و جمع دوستانشان قابل شناسایی نیستند.