شنیده‌های جذاب درباره نسل جدید پژو 308

شنیده‌های جذاب درباره نسل جدید پژو 308


پژو 308 دقیقا سه سال پیش به‌روز شد اما اکنون سن بالای خود را نشان می‌دهد. موضوع مهم‌تر این که کلاس خودروهای C در اروپا پر از مدل‌های جدید و جذاب بوده و از جمله آنها می‌توان به فولکس‌واگن گلف، اشکودا اوکتاویا، سئات لئون، فورد فوکوس و… اشاره کرد. به این ترتیب فرانسوی‌ها نیازمند دست به کار شدن و عرضه نسل جدید هاچ‌بک خود هستند. طبق خبر منتشر شده این اتفاق می‌تواند اواخر سال آینده یا اوایل سال 2022 میلادی رخ دهد.
به گزارش پدال و به نقل از اتوکار، تغییرات بزرگی در انتظار 308 جدید است. این خودرو از پلتفرم به‌روز شده EMP2 پژو-سیتروئن استفاده خواهد کرد، پلتفرمی که در نسل فعلی 308 هم به کار رفته است. نسخه‌های عادی این خودرو دارای قوای محرکه الکتریکی شده و کم‌مصرف‌تر خواهند بود اما آنچه باعث جلب‌توجه می‌شود تولید نسخه پرفورمنس هیبریدی‌شده از 308 جدید است.
این نشریه بریتانیایی می‌گوید 308 جدید از سه پیشرانه برای تریم پرچم‌دار خود استفاده خواهد کرد. این مجموعه شامل یک پیشرانه 6/1 لیتری توربو و دو واحد الکتریکی خواهد بود که از این نظر شبیه 3008 پلاگین هیبریدی است. هاچ‌بک داغ پژو طبق شنیده‌ها قدرت بیش از 300 اسب بخاری و سیستم چهار چرخ محرک خواهد داشت تا در برابر فولکس‌واگن گلف R جدید حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.
بخش تازه تأسیس مهندسی پژو اسپرت PSE مسؤول تولید این خودرو خواهد بود. از دیگر تغییرات نسخه پرفورمنس 308 جدید می‌توان به سیستم تعلیق سفت‌تر و ترمزهای بزرگ‌تر اشاره کرد. البته این خودرو پسوند جی‌تی‌آی (GTi) را حمل نخواهد کرد، زیرا این نام احتمالا مختص 208 جدید خواهد بود.
اما انتظار می‌رود نسخه‌های عادی این خودرو با پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی مرسوم عرضه شوند.