ادامه حملات حفتر به طرابلس

ادامه حملات حفتر به طرابلس


شلیک ده‌ها راکت به سمت طرابلس، پایتخت لیبی دست‌کم جان چهار غیرنظامی را گرفت و به فرودگاه این شهر شدیدا آسیب رساند. دولت وفاق ملی که از سوی سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته می‌شود، نیروهای حفتر را به انجام این حملات متهم کرده‌اند.
 نماینده سازمان ملل متحد در امور لیبی نیز در واکنش به این حملات در توییتر نوشت این حملات «یک نمایش بسیار آشنا و در عین حال وحشتناک» بود.
رادیو فرانسه گزارش داده است که در فاصله چهارشنبه تا یکشنبه گذشته، دست‌کم ۱۹ نفر شامل ۱۷ غیرنظامی و دو نیروی پلیس در شلیک راکت‌ به سمت طرابلس کشته و بیش از ۶۶ غیرنظامی نیز زخمی شدند.
در آوریل ۲۰۱۹، نیروهای  حفتر عملیات خود را برای تصرف طرابلس، مقر دولت وفاق ملی لیبی آغاز کردند. این دو جبهه رقیب، برای در اختیار گرفتن قدرت کامل در لیبی با یکدیگر در جنگ هستند.
دولت وفاق ملی علاوه بر حمایت سازمان ملل متحد، از حمایت ترکیه نیز برخوردار است و در مقابل، نیروهای  حفتر مورد حمایت روسیه، مصر و امارات متحده عربی هستند.
در واکنش به حملات اخیر نیروهای حفتر به طرابلس، وزارت خارجه ترکیه هشدار داد اگر ماموریت‌ها و منافع این کشور در لیبی آسیب ببیند، ترکیه نیروهای خلیفه حفتر را به عنوان «هدف مشروع» مورد حمله قرار می‌دهد.