کاهش 5/3 درصدی بستری مبتلایان جدید کرونا در تهران

کاهش 5/3 درصدی بستری مبتلایان جدید کرونا در تهران

علیرضا زالی، فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران ‌با اشاره به کاهش  5/3 درصدی بستری مبتلایان جدید کرونا در بیمارستان‌های تهران، بر ضرورت عادی تلقی نشدن شرایط توسط شهروندان تاکید کرد و  گفت: احتمالا پس از شب‌های قدر یعنی ۲۹اردیبهشت طرح ترافیک نیز اجرا خواهد شد.
به گزارش ایرنا، وی گفت: یکشنبه گذشته‌ بالغ بر ۱۹۱ بیمار در بخش‌های عادی و ۶۲ نفر در بخش‌های ویژه به عنوان بیماران جدید با تشخیص سندرم کووید- ۱۹بستری شدند. فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا افزود: این آمار نسبت به روزهای قبل در زمینه بیماران جدید با شیب ملایمی در حال کاهش است و مجموع بستری‌های جدید  5/3 درصد کاهش نشان می‌دهد. وی  ادامه داد: در زمینه مراجعان بیمارستانی نسبت به روزهای گذشته تغییر محسوسی نداشتیم. در خصوص ترخیص بیماران کرونایی نیز ۳۲۵ بیمار از مجموعه بیمارستان‌های تهران مرخص شده‌اند که نسبت به روزهای اخیر، تعادلی نسبی را در این زمینه نشان می‌دهد.
 زالی عنوان کرد: با توجه به شرایط فعلی، حجم بالای ترددهای درون شهری،  افزایش تراکم در روزهای اخیر و بالا رفتن تراکم در بخش‌های مرکزی شهر بیش از گذشته رعایت ملاحظات بهداشتی باید مدنظر قرار گیرد. به گفته وی، شهروندان باید طوری رفتار کنند که دچار بحران‌های جدید نشویم. رعایت سختگیرانه پروتکل‌های بهداشتی توسط افراد به‌ویژه در زمان‌های پیک ترددهای درون شهری در بخش‌های مرکزی شهر که امکان فاصله‌گذاری اجتماعی با چالش‌هایی رو به روست برای حفظ و جلوگیری از آسیب به تعادل نسبی در بخش‌های درمانی ضروری است تا در روزهای آینده به سمت تقلیل موارد ابتلای جدید حرکت کنیم.