درخواست قصاص قاتل پدر  بعد از 19 سال

درخواست قصاص قاتل پدر بعد از 19 سال


دختر جوان  بعد از 19 سال به اجرای احکام دادسرای جنایی تهران رفت و خواستار قصاص قاتل پدرش شد. مرد اعدامی که آزادشده بود دوباره به زندان منتقل شد.
به  گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم ، چهاردهم اسفند 79  مرد میانسالی با ضربه‌های چاقو به قتل رسید و جسد پتوپیچ‌شده او زیر پلی حوالی محله تهرانسر پایتخت پیدا شد. در بررسی پرونده‌های افراد ناپدید شده، هویت مقتول به دست آمد و معلوم شد او معتاد بوده و اختلاف و درگیری با خانواده‌اش داشته که همسر او به عنوان مظنون بازداشت و اعتراف کرد پسر 16 ساله‌اش و دوست او محمد 22 ساله قاتل هستند. آنها تحت تعقیب قرار گرفته و بازداشت شدند. متهم جوان در جریان تحقیقات پلیسی گفت: مقتول معتاد بود و خانواده‌اش را اذیت  می‌کرد. در رفت و آمدم به خانه‌اش دلباخته زن او شدم. شب جنایت من و پسر مقتول، او را با ضربه‌های چاقو کشتیم، جسدش را پتوپیچ کرده و با انداختن در خودرو از خانه بیرون برده و زیر پل رها کردیم.
زن مقتول و همدستش در شعبه 1602 دادگاه جزایی تهران محاکمه شدند و عامل جنایت به قصاص و زن مقتول به 15 سال حبس محکوم شد. پسر مقتول هم در دادگاه اطفال حکم قصاص گرفت. احکام آنها درشعبه 31 دیوان‌عالی کشور تائید و به اجرای احکام دادسرای جنایی تهران ارسال شد. چند سال بعد از این جنایت والدین مقتول نوه‌شان را بخشیده و او آزاد شد.
همسر مقتول هم با طی کردن دوره محکومیتش آزاد شد. این در حالی بود که  یکی از دختران و پسر مقتول قاتل را بخشیدند و او پنج سال پیش توانست وثیقه بگذارد و آزاد شود. وی  در این سال‌ها ازدواج کرد که حاصل آن چند فرزند بود. با توجه به گذشت 19 سال از این جنایت، دختر جوان  مقتول که آخرین ولی‌دم بود به شعبه اول  اجرای احکام دادسرای جنایی تهران آمد و با ارائه مدارکی اعلام کرد تفاضل صلح نسبت به دیگر اولیای‌دم را پرداخته و اکنون خواستار قصاص قاتل پدرش است.با این شکایت، مرد اعدامی دوباره بازداشت و به زندان رجایی‌شهر کرج بازگشت. اگر او نتواند از آخرین اولیای‌دم رضایت بگیرد اجرای حکم قصاص او اجرا می‌شود.