نجفی به 6 سال و نیم زندان محکوم شد

نجفی به 6 سال و نیم زندان محکوم شد

محمدعلی نجفی که بعد از نقض رای از سوی دیوانعالی کشور بار دیگر پای میز محاکمه رفت با رای قضات دادگاه به اتهام قتل عمد به تحمل شش سال و نیم حبس محکوم شد.
به گزارش خبرنگار جام جم،محمدعلی نجفی شهردار پیشین تهران 7خرداد 98 همسر دوم خود میترا استاد را به ضرب گلوله در حمام خانه‌شان از پا درآورد.
نجفی ساعتی بعد از قتل با مراجعه به اداره آگاهی به قتل همسرش اعتراف کرد و مدتی بعد با رای دادگاه به قصاص محکوم شد، اما توانست با پرداخت 10‌میلیارد تومان به عنوان مهریه و وجه‌المصالحه رضایت اولیای دم را جلب کند.
متهم به لحاظ جنبه عمومی جرم پای میز محاکمه رفت و اتهام قتل عمد را نپذیرفت و ادعا کرد قصد کشتن همسرش را نداشته است.
دادگاه با مستندات موجود قتل را عمد تشخیص داده و مجازات متناسب با قتل عمد تعیین کرد، اما رای دادگاه از سوی دیوانعالی کشور نقض شد و نجفی بار دیگر به لحاظ جنبه عمومی جرم پای میز محاکمه رفت و این بار در شعبه دهم دادگاه کیفری به ریاست قاضی متین راسخ از خود دفاع کرد.
نجفی با تکرار دفاعیات قبلی خود قتل همسرش را غیرعمد عنوان کرد و گفت: اتهام قتل عمد را قبول ندارم، چون به قصد کشتن همسرم به داخل حمام نرفتم. نظریه کارشناس اسلحه گواه آن است که بنده در شلیک گلوله‌ها بی‌اختیار بودم. بنابراین اتهام واردکردن صدمات غیرمنتهی به فوت را هم قبول ندارم، چون نمی‌دانم گلوله‌ها چطور به میترا اصابت کرد. در مورد اتهام حمل سلاح غیرمجاز هم باید بگویم که سلاح من مجوز داشت اما فراموش کرده بودم مجوز آن را تمدید کنم.  قضات دادگاه بعد از بررسی محتوای پرونده، قتل را عمد تشخیص داده و متهم را به اتهام قتل عمد به تحمل شش سال و شش ماه حبس،به اتهام حمل سلاح غیرمجاز به 15 ماه حبس و به اتهام ایراد صدمات غیرمنتهی به فوت به چهار سال حبس محکوم کردند.