مرور و عبور

مرور و عبور

اگر مردم نمی‌دانستند...
آیت‌ا… خامنه‌ای در خطبه‌ دوم نماز جمعه تهران به بحث درباره تحقق شعار«وحدت ملی» -به‌عنوان شعار سال-پرداختند و با بررسی ارزش‌‌های انقلاب اسلامی از جناح‌های سیاسی خواستند در چارچوب این ارزش‌ها و براساس «تحمل یکدیگر» به تحقق ارزش‌ها کمک کنند.
رهبر معظم انقلاب همچنین در تقبیح کسانی که می‌گویند مردم هنگام پیروزی انقلاب نمی‌دانستند چه می‌خواهند، فرمودند: کسانی که نه اسلام را می‌شناختند و نه آن را می‌خواستند و جرات نمی‌کردند به حکومت‌‌های غربی پشت کنند حالا می‌گویند مردم نمی‌دانستند چه می‌خواهند، اگر نمی‌دانستند چطور هشت سال جنگ را با بردباری پیش بردند؟ ( صفحات یک و دو )


خندان در شبکه جام‌جم
روزی روزگاری تلویزیون برای شبکه‌ جام‌جم و مخاطبان آن‌طرف مرز ایران هم سریال تولید می‌کرد. قاسم جعفری که آن سال‌ها،‌کم‌کم داشت به کارگردان پرکاری تبدیل می‌شد، سریالی برای پخش از شبکه جام‌جم ساخته بود به نام «خندان». سریالی کمدی که شهاب عباسی، حسین پناهی، فرخ‌لقا هوشمند،عباس محجوب،‌سروش خلیلی، لوریک میناسیان و... در آن بازی می‌کردند. قاسم جعفری درباره این سریال به جام‌جم گفته بود: این سریال درباره مردی به نام خندان و نامزدش، گلنار است.خندان مردی ساده‌لوح در عین حال خود بزرگ‌بین است که تصور‌ می‌کند، هر کاری می‌تواند انجام دهد... ( صفحه 3)



جام آزادگان را دریابید
تیم فوتبال پیروزی در جام آزادگان از همان هفته اول، بی‌رقیب صدرنشینی را آغاز و این صدر‌نشینی را تا آخرین هفته‌های با اقتدار حفظ کرد و سال آینده باز هم نماینده فوتبال کشورمان در جام باشگاه‌های آسیا خواهد بود.
تیم استقلال رقیب دیرین تیم پیروزی در این فصل فراز و فرودهای زیادی را پشت سرگذاشته و نتوانسته در صدر جدول با تیم پیروزی رقابت کند. این تیم که از کسب مقام قهرمانی ناامید شده از چند هفته قبل تلاش خود را برای بازسازی و کسب مقام دوم جام آزادگان آغاز کرد (صفحه 11)



غلامرضا طباطبایی: روزی که بازی نکنم پایان عمرم است
طباطبایی سال گذشته سال پرکاری در زمینه بازیگری داشت. او دراین‌باره می‌گوید: در سریال ولایت عشق به کارگردانی مهدی فخیم‌زاده در نقش اباصلت بازی کردم. در فیلم تلویزیونی خانه متروک هم بازی کردم. در سریال سال‌های خاکستر، نقش پیرقلی خان قاجار، رئیس ایل قاجار را بازی کردم که به سبب از‌دست رفتن 17 شهر ایران به پهنای صورت اشک می‌ریزد. در سینما هم در فیلم‌های شراره، شیفته و لژیون بازی کرده‌ام.
این بازیگر درباره پرکاری‌اش می‌گوید: من روزی که کار نکنم، پایان عمرم است. (صفحه 12)



راهنمای برنامه‌های تلویزیون
از امروز جدول پخش برنامه‌های شبکه‌های یک، دو، سه، چهار و پنج در صفحه 12 روزنامه منتشر شد.این جدول در طول سال‌های زیادی یکی از پرمخاطب‌ترین مطالب خواندنی روزنامه بود. طوری که اگر کوچکترین اشتباهی در زمان پخش برنامه‌ها صورت می‌گرفت، تلفن روزنامه مدام زنگ می‌خورد که چرا فلان برنامه در ساعتی که شما اعلام کرده‌اید، پخش نشد! این جدول به مرور کامل‌تر و ساعت پخش برنامه‌های پرمخاطب رادیو هم به آن اضافه شد.