شیخ دیاباته در آستانه فسخ قرارداد با استقلال

باشگاه 130 هزار دلار داده، دیگر ندارد بدهد!

شیخ دیاباته در آستانه فسخ قرارداد با استقلال



جلسه هیات مدیره باشگاه استقلال برگزار شد و همانطور که پیش بینی می‌شد، اتفاقات مهمی در این جلسه افتاد که از جمله آنها می‌توان به بالاگرفتن بحث‌ها بین اعضا و مدیرعامل این باشگاه اشاره کرد. از زمانی‌که سعادتمند رئیس هیات مدیره استقلال بود، همواره بحث‌ها وجود داشت تا این‌که او مدیرعامل شد. سعادتمند بعد از ورود به استقلال قول‌هایی داد که باعث شد تحت فشار قرار بگیرد. اعضای هیات‌مدیره هم بابت این قول‌ها گلایه داشتند. همچنین او افرادی را به باشگاه برد که مورد پسند بعضی از اعضا نبودند. وضعیت دیاباته هم باعث شد تا بحث‌ها بیشتر و بیشتر شود.
 ماجرای پیچیده دیاباته
باشگاه استقلال این روزها به شدت درگیر پرداخت دستمزد بازیکنان خارجی خود است. سعادتمند اخیرا از اسپانسر جدید باشگاه مبلغ 5 میلیارد تومان دریافت و با تقسیم این پول بین بازیکنان و کادر فنی تلاش کرد مشکلات مالی را موقتا حل کند. ابتدا هم دستمزد کادر فنی پرداخت شد. بعد از آن نوبت به دستمزد بازیکنان داخلی رسید و در نهایت سعادتمند سر وقت پرداخت پول دیاباته و میلیچ رفت. این دو بازیکن که دیدند باشگاه پول بازیکنان داخلی را داده، سریعا نامه تهدید آمیز ارسال کردند که اگر پولشان را نگیرند به فیفا شکایت می‌کنند و دست به فسخ قرارداد خواهند زد. میلیچ تا این لحظه 5 هزار دلار و دیاباته هم 130 هزار دلار دریافت کرده‌اند. این در حالی است که استقلال باید تا فردا 125 هزار دلار دیگر برای شیخ و وکیلش واریز کند. در جلسه هیات‌مدیره این مساله تبدیل به موضوعی داغ شد و اعضا گفتند با توجه به اصرار مجیدی برای حفظ دیاباته، سعادتمند باید ابتدا پول او را می‌داد. یکی از اعضا که نخواست نامش فاش شود، در این‌باره به روزنامه جام‌جم می‌گوید: «مجیدی حاضر بود خودش پول نگیرد ولی دیاباته در استقلال بماند اما به او پول دادند و به دیاباته تا این لحظه حقوق کاملش را نداده‌اند. حالا اگر دیاباته فسخ کند ما چطور می‌توانیم جلوی مجیدی را بگیریم؟ آیا او که اینقدر اصرار داشت شیخ بماند، شاکی نمی‌شود؟»
باشگاه فعلا قید میلیچ را به طور قطعی زده چون این بازیکن به یکی از نزدیکان باشگاه هم گفته دیگر بنای بازگشت ندارد و اگر پولش را نگیرد، شکایت می‌کند. به نظر می‌رسد با روند فعلی شیخ هم دست به فسخ و شکایت بزند که عوارض زیادی برای باشگاه در پی خواهد داشت. در جلسه سه شنبه هم سعادتمند گفت دیگر پولی ندارند به دیاباته پرداخت کنند که این مساله باعث شد تا همه متفق‌القول از عدم بازگشت او به ایران بگویند.
 ابهام در همکاری با کارگزار جدید
پس از اعلام باشگاه استقلال مبنی بر عقد قرارداد با کارگزار جدید، اعلام شد که اعضای هیات‌مدیره باشگاه استقلال به دلیل عدم فسخ قرارداد با کارگزار قبلی، حاضر به امضای این قرارداد نشدند. کامران منزوی، عضو هیات‌مدیره باشگاه استقلال در ابتدا توافق‌نامه با کارگزار جدید را امضا کرد، اما در نامه‌ای به احمد سعادتمند، مدیرعامل باشگاه استقلال اعلام کرد که امضای او به معنای تأیید این قرارداد نیست. منزوی همچنین در حاشیه جلسه هیات‌مدیره استقلال با نشان دادن قرارداد کارگزار، اعلام کرد که اگر قرارداد قبلی با شرکت آریا برتر فسخ نشود، باشگاه دچار مشکلاتی می‌شود.
نکته اصلی ماجرا این است که کارگزار جدید تنها با امضای احمد سعادتمند، حاضر به همکاری شده است.