دولت به داد نرسد، کار سینما تمام است 

دولت به داد نرسد، کار سینما تمام است 

کیوان امجدیان / روزنامه نگار

   سینما به عنوان یکی از آخرین صنوفی که کرونا آنها را به تعطیلی کشاند قرار است بعد از سه ماه تعطیلی از اول تیر با ۵۰ درصد ظرفیت بازگشایی شود؛ بازگشایی دیرهنگامی که هنرمندان را خوشحال نکرد و ‌اغلب اهالی سینما هم به آن روی خوش نشان ندادند. بعضی از سینماگران اعتقاد دارند که‌ اهالی سینما هم اگر مثل تجار و بازاریان و ...اتاق اصناف داشتند و دل می‌سوزاندند برای صنفشان  سینما هم مثل مغازه‌ها همان اواخر فروردین باز می‌شد و تا حالاروی ریل هم‌ افتاده بود یا دست کم مثل ادارات از اواسط اردیبهشت با یک‌دوم ظرفیت کارشان را شروع می‌کردند و ....  نه این‌که بعد از نابود شدن زندگی و کار کلی سینماگر‌ تازه یادشان بیفتد که سینمایی هم هست و...حالا کلی از سینماگران دشمن خانه سینمایی شده‌اند که فقط زورش تا آنجا می‌رسد که پیامک تسلیت بدهد و تشییع از مقابل خانه سینما. اگرچه این حرف غلط نیست اما از حق هم نگذریم، نه‌تنها سینما که تمام فرهنگ و هنر در طول هفت سال هیچ گاه در اولویت نبوده و فقط کرونا  کمر به قتلش نبسته، قبل از کرونا وضعیت اقتصادی کشور باعث شده بود که آرام‌آرام سینما و موسیقی و نمایش از زندگی بسیاری از مردم حذف شوند. 
در نتیجه با کمترین بهانه‌ای حتی در صورت عدم تعطیلی قانونی حکم به تعطیلی آنها می‌دهند. اصلا همان اول تیر هم فکر می‌کنید مردم برای پرکردن 50 درصد ظرفیت سینما هجوم خواهند آورد؟ خیر. مردم حاضر نخواهند بود برای این سینمای نحیف و نه چندان محبوب حتی با کاهش احتمال درگیر شدن با بیماری ریسک کنند و برای نجات هنر- صنعت  سینما جانشان را به خطر بیندازند، در این ماجرا نه خانه سینما و صنف نه اهالی سینما و هیچ‌کس دیگر نمی‌توانست کاری کند جز دولت.
دولت و وزارت ارشاد اگر می خواهند این سینما زنده بماند و دوباره به حیاتش ادامه دهد باید با تمام توان و حمایت صددرصدی تا ریشه‌کن شدن کامل کرونا به اهالی سینما کمک کنند وگرنه بازگشایی با ۵۰ درصد و فاصله‌گذاری در سینما و طرح‌هایی از این دست صرفا رو به قبله‌کردن و خواندن یاسین برای این سینماست.