یک دغدغه مشترک

یک دغدغه مشترک


 محمد مسلمی، بازیگر و کارگردان: من و آقای گلی در مدرسه هنر و ادبیات صداوسیما با یکدیگر بودیم، در یک تئاتر هم با آقای فروتن آشنا شدیم. از آنجا که در یک ژانر کار می‌کردیم و هر سه از علاقه‌مندان به حوزه کودک و کارهای موزیکال بودیم،‌ این همکاری شکل گرفت. در واقع سال 1367 اساس این گروه گذاشته شد و وقتی سال 70 شروع به کار کردیم به این نتیجه رسیدیم هر کدام قابلیتی داریم و برای ماندگاری بیشتر می‌توانیم داشته‌هایمان را ترکیب کنیم و گروه خوبی تشکیل دهیم. همکاری با یکدیگر را در چند کار تست کردیم که حاصل خوبی داشت.
 بسیاری فکر می‌کنند با زیاد شدن تعداد، تصمیم‌گیری سخت می‌شود ما اما هر کداممان کارگردان باشد، به نظرش احترام می‌گذاریم. در این سال‌ها کنار همدیگر خاطرات زیادی داشتیم و اتفاقات تلخ و شیرینی را از سر گذراندیم؛ مثلا اعدامی‌هایی را از مرگ نجات دادیم، برای بچه‌ها بهزیستی و بستری در بیمارستان‌ها اجرا کردیم و.... بخشی از این رخدادها به واسطه سفرهای زیادی است که داشتیم.
 به مناطق دور افتاده سفر می‌کردیم. در این سفرها دیدیم بچه‌ها در نقاط محروم کشور معمولا جز تلویزیون برای سرگرمی چیزی ندارند، پس همه تجربیاتمان در تئاتر را وارد یک برنامه تلویزیونی کردیم.
 این برنامه را به شیوه بازی در بازی طراحی و تیپ‌های متفاوتی را بازی کردیم تا تنوع بیشتری داشته باشد. به این شکل برنامه فیتیله جمعه تعطیله ساخته شد و حدود 15سال به صورت زنده روی آنتن رفتیم. این روزها ولی متاسفانه کسی به فکر کار کودک نیست، ما هم بعد از مجموعه دوقلوها کار دیگری برای تلویزیون نداشتیم.