سلام اسکــوچیچ

مروری بر اتفاقات مهم فوتبالی لیگ‌برتر در هفته‌22

سلام اسکــوچیچ

شروع رقابت‌های لیگ‌برتر پس از تقریبا 4‌ماه تعطیلی. در گیر‌و‌دار این‌که خیلی از تیم‌ها اصرار به برگزار‌نشدن لیگ داشتند و تیم‌هایی هم بودند که سفت ایستاده بودند و می‌گفتندحتما باید لیگ برگزار شود، سوت بازی فولاد و استقلال در اهواز زده شد؛ سوتی که حاشیه‌های زیادی را به‌همراه داشت و باعث شد تا این شروع، فصل جدیدی از حواشی در فوتبال را رقم بزند.از تهمت و افترا گرفته تا «بگم بگم»های فرهاد مجیدی که سال‌هاست ورد زبانش شده، اما هرگز به اقدام قانونی منجر نشده‌است. از نیش و کنایه‌های جواد نکونام تا بی‌خیالی یحیی با ترکیبی که روی مخ هواداران رفته بود. یک بازی عقب‌افتاده(فولاد - استقلال)و آغاز هفته بیست‌و‌دوم لیگ‌برتر شاید به اندازه همه هفته‌های قبل حاشیه نداشت، اما قطعا دود آتشی که روشن شده در چشم فوتبالی‌ها خواهد رفت.

خداحافظ امیری
مصدومیت وحید امیری که در بازی با پیکان به آن دچار شد از ناحیه همسترینگ است. احتمالا این اتفاق باعث دوری 4‌تا‌5 هفته‌ای او از میادین خواهد شد.5‌‌هفته دیگر یعنی نزدیک شدن به پایان فصل و شاید این بازیکن نتواند تا آخر فصل برای پرسپولیس بازی کند.


قطع برق‌  در آبادان
جدال نفتی‌های لیگ‌برتر که با مشکلات مالی زیادی دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند به سود شاگردان بهنام سراج به پایان رسید. نفت آبادان در یک مسابقه پربرخورد و پرحاشیه که مهم‌ترینش قطع برق ورزشگاه تختی بود با دو گل پارس‌جنوبی را از پیش رو برداشت.این برای نخستین بار نیست که مشکلاتی اینچنینی در جنوب اتفاق می‌افتد.


همدردی با هموطن
 سه مهره کلیدی خط آتش سرخ‌ها پیش از شروع مسابقه به نمایندگی از این باشگاه، با به دست گرفتن بنری با خانواده‌های متوفیان کرونا ابراز همدردی کردند.

دوباره آقای عصبانی
این خبر اختصاصی از رختکن ذوب‌آهن به بیرون درز کرده است. بوناچیچ که همین هفته قبل سرمربی اصفهانی‌ها شد پس از شکست مقابل شهرخودرو حسابی در رختکن گرد‌و‌خاک کرده است.او که در تیم‌های مختلفی در ایران فعالیت کرده به آقای عصبانی مشهور است و بدون‌شک از او بیشتر خواهیم شنید.


کار بزرگ نساجی در تبریز
تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز با شکست مقابل نساجی مازندران، فرصت گرفتن جایگاه سپاهان در رتبه دوم جدول لیگ‌برتر را از دست داد.این برای نخستین‌بار بود که نساجی‌چی‌ها موفق به شکست دادن تراکتور در تبریز شدند.


بازگشت شهر‌خودرو
پیروزی شهر‌خودرو مقابل ذوب‌آهن و بازگشت به لیگ. پس از جدایی گل‌محمدی از این تیم، خراسانی‌ها حال و روز چندان خوشی در جدول رده‌بندی نداشتند اما با پیروزی مقابل نماینده اصفهان خون تازه‌ای به رگ‌های آنها تزریق شده است. شهر خودرو یکی از تیم‌های مخالف برگزاری لیگ بود که حالا مدعی کسب سهمیه برای حضور در آسیاست.


یحیی و بیرو؛ بی‌خیال کرونا
پس از پیروزی پرسپولیس مقابل پیکان، علیرضا بیرانوند دروازه‌بان پرسپولیس که آخرین بازی خود را برای سرخپوشان انجام می‌داد به سمت گل‌محمدی رفت و او را در آغوش کشید. این در حالی است که ستاد مبارزه با کرونا، در آغوش کشیدن را در مسابقات فوتبال ممنوع کرده بود.


تصویر خاص پیراهن رسن
بشار رسن بازیکن پرسپولیس در بازی با پیکان تصویر احمد رازی و علی هادی دو اسطوره و کاپیتان سابق تیم‌ملی عراق را زیر پیراهن خودش به نمایش گذاشت. این دو ستاره اخیرا به دلیل شیوع بیماری کرونا جان خود را از دست دادند.


رسیدن به رکورد آقای گل
علی علیپور با 52 گل زده در تاریخ مسابقات لیگ‌برتر به رکورد فرشاد پیوس رسید.علیپور به همراه ترابی با  8 گل زده بهترین گلزنان پرسپولیس در این فصل هستند.


عبدی بهتر از استوکس و اوساگونا
زدن دو گل در بازی با پیکان. عبدی همان بازیکنی است که در بازی رفت با استقلال گل پیروزی پرسپولیس را زد. او مقابل پیکان هم دو گل زد تا داغ دل هواداران تازه شود. فضای مجازی پر شده از این حرف که:«چرا وقتی خودمان عبدی را داریم،سراغ بازیکنانی به اسم استوکس و اوساگونا رفتید و این همه بدهی روی دست باشگاه گذاشتید؟»

شادی کرونایی مسجد‌سلیمانی‌ها
شادی پس از گل سجاد جعفری به شاهین‌بوشهر، به سبک کرونایی بود؛ البته شادی مسجدسلیمانی‌ها دوام زیادی نداشت و دوئل نفت و شاهین 2‌بر‌2 مساوی به اتمام رسید. با این تساوی شاهین 17 امتیازی شد و همچنان خطر سقوط را احساس می‌کند.


مربی تیم ملی و جایی که در شان او نبود!
اسکوچیچ خیلی زود بعد از تعطیلات خودش را به ایران رساند تا هفته‌ای را از دست ندهد و در آغاز دوباره مسابقات لیگ نوزدهم، تماشاگر دوئل پیکان و پرسپولیس باشد. شرایط نامناسب ورزشگاه شهدای شهر قدس هم در تصویر چشم‌نواز است.