تصویب بودجه مستقل برای برون مرزی‌ها

تصویب بودجه مستقل برای برون مرزی‌ها


احمد علیرضا بیگی، نماینده مردم تبریز و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به این‌که شبکه‌های برون‌مرزی صدای مقاومت مردم ایران در جهانند،تصریح کرد: شبکه‌های برون‌مرزی سازمان صداوسیما نماینده نظام جمهوری اسلامی در دنیا هستند و صدای مظلومیت انقلاب و مردم را منعکس می‌کنند. در مقطع زمانی امروز، صدای این رسانه‌ها باید رساتر و تصویرشان فراگیرتر و واضح‌تر از همیشه پخش شود.
به گزارش تسنیم، وی با اشاره به قطع برنامه‌های شبکه‌های پرس‌تی‌وی، الکوثر، آی فیلم انگلیسی و کانال اردوی شبکه جهانی سحر از ماهواره تأکید کرد:مجلس اجازه نمی‌دهد صدای مقاومت مردم ایران، مظلومان جهان و آزادگان دنیا به محاق برود.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به بیانیه حمایت نمایندگان مجلس یازدهم از شبکه‌های برون‌مرزی‌گفت:ازدولت محترم و متولیان امر می‌خواهیم  بدون معطلی و در اولین فرصت با تخصیص بودجه ارزی شبکه‌های برون‌مرزی،مانع قطع پخش برنامه این شبکه‌ها از ماهواره شوند.
علیرضابیگی یادآور شد: در عین حال از مدیران سازمان صداوسیما هم می‌خواهیم با اتخاذ تدابیر مناسب، برنامه‌ریزی درست و استفاده بهینه از منابع، مانع تعطیلی شبکه‌های برون مرزی شوند و این فرآیند را به تأخیر بیندازند.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس یازدهم به دنبال تصویب بودجه مستقل برای شبکه‌های برون‌مرزی است.
وی درباره اقدامات عملی مجلس شورای اسلامی برای تأمین بودجه شبکه‌های برون‌مرزی توضیح داد: مجلس نهایت فشار قانونی خود را به دولت خواهد آورد تا نگاهی ویژه به شبکه‌های برون مرزی داشته باشد و بودجه این رسانه‌ها را سر وقت و به موقع تأمین کند.
علیرضابیگی با تأکید بر تعامل و تلاش دوجانبه دولت و سازمان صداوسیما برای رفع موانع پخش شبکه‌های برون‌مرزی از ماهواره تصریح کرد:امروزه در همه حوزه‌ها مشکل کمبود منابع و نقدینگی مشاهده می‌شود و همه دستگاه‌ها با این معضل مواجه‌اند،اما بایدیک اولویت‌بندی در این خصوص صورت بگیرد.
این نماینده مجلس فعالیت شبکه‌های برون‌مرزی را ضروری دانست و گفت: شبکه‌های برون‌مرزی صدای انقلاب، مقاومت و مظلومیت مردم ایرانند. امروزه افکار عمومی دنیا توسط رسانه‌ها مهندسی می‌شود و جایگاه حق و باطل ازسوی رسانه‌های معاند جابه‌جا شده است.
علیرضابیگی خاطرنشان کرد: با چنین شرایطی که بر جهان حاکم است، حضور و فعالیت شبکه‌های برون مرزی ضرورت دارد. مجلس شورای اسلامی و نمایندگان نیز از این منظر بر تقویت این رسانه‌ها تأکید دارند.